• Labolayna

Utebliven mens, inget plus!

Hej. 
    Just nu tror jag att min kropp spelar mig ett rejält spratt! 
    Har vissa symptom som skulle kunna betyda att jag är gravid, men i nästa stund känns det som att mensen ska köra igång.. 
    Tog ett test då jag beräknat att få min mens, men det visade negativt.
    Nu har det gått ytterligare 3 dagar men ingen mens och återigen inget plus på testet.. 
    Någon som varit med om samma? 
    Eller som varit gravid trots att man inte plusat?
    För vart är min mens liksom? 

• Svar på tråden Utebliven mens, inget plus!
  • Pommac

Hej! Jag är på Bim +9 och inga positiva test. Testade Senast igår. Har mensvärk till och från (oftast i låren som jag brukar) haft väldigt gasig mage och hård senaste veckan. vita och genomskinliga flytningar i onsdags kom det en droppe blod (då tänkte jag att nu drar mensen igång) men icke? är på dag 39 idag. har läst mycket den senaste tiden? vissa plussar inte alls under sina graviditeter. en annan orsak kan vara att man inte haft nån ägglossning, jag tänker att jag väntar och ser om jag får mens nästa månad eller inte. Men det är grymt att inte veta. 

• Labolayna

Men ja, preciis, känner igen allt de där! 
    Sånär som på den lilla bloddroppen.. Nidblödning? 

Hur brukar du ha det vanligtvis med mensen?

Jag har en ganska så regelbunden mens, det är väldigt sällan som det går nån dag extra, så att det nu är flera dagar är verkligen "out of character"..

Jag har varit gravid 2gg tidigare (har ett barn dock) och plussat på bägge.. men det är klart, nu är jag snart 42år, så kanske det spelar in.. var 34 när jag plussade sist.. 

Har du plussat innan? 

Urk, de där med att vääääänta när man bara vill veta nuuuuuuuu.. hahahaha!! 

• Pommac

tyvärr så har jag inte fått något plus än. Jag är 37 år och ofrivilligt barnlös. Vi har försökt i tio år att bli gravida och vi har testat IVF också. Jag har regelbunden mens 28-30 dagar Så nu är den verkligen sen!!! om det var en nidblödning i onsdags? när kan man få ett positivt svar då? 

jag kan ha en inre stress också då jag egentligen skulle ha opererat bort tre små polyper i fredags men eftersom min mens inte kom i rätt tid så kunde jag inte göra operationen. (De är bara någon millimeter stora och skulle tas bort för att öka min graviditetschanser) 

så det kan ju vara därför min mens försvann. Men samtidigt så vet jag inte varför?! jag har gjort IVF tidigare och är inte rädd för varken läkare eller sjukhus. Jag ville bara ha min mens så att jag kunde göra operationen så att chansen för att bli gravid ökar. 

när testar du nästa gång? Vilka test använder du? 

• Jag är bara jag

Sorry för det trista svaret, men om man haft äl och inte blivit gravid så kommer mensen alltid när den ska. Om äl inföll senare än brukligt infaller såklart även BIM senare. Tiden mellan äl och mens ändras inte, men tiden mellan mens och äl kan ändras. Även för den mest regelbundne.
    Så gravid kan du vara ts, men du hade senare äl helt enkelt.

Och Pommac_ jag har varit i din sits, jag vet absolut hur jobbigt det är. Men ge inte upp! Det tog drygt 10 år för oss att få barn, men det gick.

• Pommac

i samband med min lilla miniblödning hade jag faktiskt lite ont i höger sida av magen (det kändes typ som håll) fast jag satt ner. Gjorde ondast när jag böjde mig framåt. Men det vore ju helt sjukt om jag blivit gravid nu när jag typ inte fick bli det pga att jag skulle göra operationen.

jag tog ett test igår morse och tyckte att det blev en svag linje som sen försvann. Men idag när jag tittade på testet igen så var det en fruktansvärt svag linje där igen. Men den är knappt synbar. OBS! Nu är bilden på testet när testet är gammalt. Har raderat alla bilder från igår.

Jag är bara jag: tack för peppen! 

• Labolayna
    Pommac skrev 2022-05-29 17:04:03 följande:

tyvärr så har jag inte fått något plus än. Jag är 37 år och ofrivilligt barnlös. Vi har försökt i tio år att bli gravida och vi har testat IVF också. Jag har regelbunden mens 28-30 dagar Så nu är den verkligen sen!!! om det var en nidblödning i onsdags? när kan man få ett positivt svar då? 

jag kan ha en inre stress också då jag egentligen skulle ha opererat bort tre små polyper i fredags men eftersom min mens inte kom i rätt tid så kunde jag inte göra operationen. (De är bara någon millimeter stora och skulle tas bort för att öka min graviditetschanser) 

så det kan ju vara därför min mens försvann. Men samtidigt så vet jag inte varför?! jag har gjort IVF tidigare och är inte rädd för varken läkare eller sjukhus. Jag ville bara ha min mens så att jag kunde göra operationen så att chansen för att bli gravid ökar. 

när testar du nästa gång? Vilka test använder du? 

Oj, ja då hoppas jag verkligen att det är ett plus på riktigt för dig nu, och att det inte beror på all stress! ???? Förstår att det måste vara skitjobbigt att gå igenom allt de där, men tappa inte hoppet.

Vet inte exakt hur länge efter en nidblödning man kan plussa, vissa efter 3-4 dagar och andra efter 10 dagar. 

Nu har jag använt clear blue, får se vilka jag köper nästa gång. Ska försöka hålla mig tills på onsdag med att testa igen.
  • Labolayna
    Jag är bara jag skrev 2022-05-29 17:27:11 följande:

Sorry för det trista svaret, men om man haft äl och inte blivit gravid så kommer mensen alltid när den ska. Om äl inföll senare än brukligt infaller såklart även BIM senare. Tiden mellan äl och mens ändras inte, men tiden mellan mens och äl kan ändras. Även för den mest regelbundne.
    Så gravid kan du vara ts, men du hade senare äl helt enkelt.

Och Pommac_ jag har varit i din sits, jag vet absolut hur jobbigt det är. Men ge inte upp! Det tog drygt 10 år för oss att få barn, men det gick.

Hej.
    Ja, så kan det ju förstås vara, tiden får utvisa helt enkelt.

Så skönt att det funkade för er tillslut, grattis 
  • Labolayna
    Pommac skrev 2022-05-29 19:19:28 följande:
    //

i samband med min lilla miniblödning hade jag faktiskt lite ont i höger sida av magen (det kändes typ som håll) fast jag satt ner. Gjorde ondast när jag böjde mig framåt. Men det vore ju helt sjukt om jag blivit gravid nu när jag typ inte fick bli det pga att jag skulle göra operationen.

jag tog ett test igår morse och tyckte att det blev en svag linje som sen försvann. Men idag när jag tittade på testet igen så var det en fruktansvärt svag linje där igen. Men den är knappt synbar. OBS! Nu är bilden på testet när testet är gammalt. Har raderat alla bilder från igår.

Jag är bara jag: tack för peppen! 

Det låter ju väldigt karaktäristiskt iofs, så förhoppningsvis var det så. 
    Kanske så var det perfekt tajming nu, när du "inte fick" pga operationen. Jag kan inget annat än att verkligen hålla alla tummar och tår för dig! 

Tyvärr ser jag inte det du ser på testet, det var nog bara lite för svagt för mobilkameran. 

Vilka tester använder du?  När kommer du testa igen? 
  • Pommac
    Labolayna skrev 2022-05-30 03:14:27 följande:
    Oj, ja då hoppas jag verkligen att det är ett plus på riktigt för dig nu, och att det inte beror på all stress! ???? Förstår att det måste vara skitjobbigt att gå igenom allt de där, men tappa inte hoppet.

Vet inte exakt hur länge efter en nidblödning man kan plussa, vissa efter 3-4 dagar och andra efter 10 dagar. 

Nu har jag använt clear blue, får se vilka jag köper nästa gång. Ska försöka hålla mig tills på onsdag med att testa igen.

Jag testade i morse men det är helt blankt tyvärr? Jag kör varannan dag tillsvidare. Funderar på att kolla med ägglossningtester om det sker nån ägglossning snart. 

det blir ju ganska dyrt att köpa massa dyra testet. jag köpte åtta pack RFSU men sen har jag läst så mycket dåligt om de testerna. Men ja, jag vet inte vad som är bäst. superhård i magen i dag också. Brukar faktiskt aldrig vara så här hård. 

• Labolayna
    Pommac skrev 2022-05-30 20:00:07 följande:

Jag testade i morse men det är helt blankt tyvärr? Jag kör varannan dag tillsvidare. Funderar på att kolla med ägglossningtester om det sker nån ägglossning snart. 

det blir ju ganska dyrt att köpa massa dyra testet. jag köpte åtta pack RFSU men sen har jag läst så mycket dåligt om de testerna. Men ja, jag vet inte vad som är bäst. superhård i magen i dag också. Brukar faktiskt aldrig vara så här hård. 

Det var tråkigt att höra!! 
    Men absolut, det kan ju vara en idé att testa varannan dag och även ägglossningstester. 

Ja, det kostar ju en förmögenhet att köra dom dyra, så köpte också rfsu 8-pack idag.. 
    Tänkte först att jag skulle hålla mig tills på onsdag men jag tar nog ett imorgon, och gör som dig, varannan dag.. 

Du får kanske försöka dricka mer, och äta päron och katrinplommon, så kanske du hjälper magen lite med att inte bli så hård
  • Labolayna

Negativt för mig imorse, inte heller någon mens.. 

Hoppas det går bättre för dig ????????

• Pommac

Hej! 

Attans! Jag testar mig i morgon igen. testade med ägglossningstest från CB och fick ingen glad gubbe heller så nån ägglossning verkar inte vara i sikte.  Idag var min mage i kaos istället för hård. 

Min gynläkare ringde mig idag och sa att om mensen inte kommit innan den 8-9.e så blir min operation inställd som jag har den 13.e juni. Jag sa att det är lugnt om jag väntar tills jag få mens igen. antar att mensen dyker upp på första semesterdagen. Jag fick minipiller utskrivna så att jag kan göra operationen på en planerad dag i september istället. Så det känns faktiskt skönt! 

Men helst vill jag såklart inte ha nån mens utan ett plus! Men hellre mens än ingen ägglossning. 

• Labolayna

Ja, jag förstår precis hur du menar.. Hoppas det blir klarhet snart för man blir ju gråhårig av att inte veta..

Själv fick jag min mens nu, så då var det bara att invänta nästa ägglossning och pröva igen.. 

Hoppas att du antingen plussar snart eller åtminstone får mens så du kan genomföra op.. 

Du berättade att ni försökt väldigt länge att bli gravida.. och då har ni ju självklart testat allt som är värt att testa.. men har du prövat att tillsätta bioidentiskt progesteron? 
    Alltså inte de syntetiska hormonerna man får i läkarvården..

• Pommac
    Labolayna skrev 2022-06-02 07:02:47 följande:

Ja, jag förstår precis hur du menar.. Hoppas det blir klarhet snart för man blir ju gråhårig av att inte veta..

Själv fick jag min mens nu, så då var det bara att invänta nästa ägglossning och pröva igen.. 

Hoppas att du antingen plussar snart eller åtminstone får mens så du kan genomföra op.. 

Du berättade att ni försökt väldigt länge att bli gravida.. och då har ni ju självklart testat allt som är värt att testa.. men har du prövat att tillsätta bioidentiskt progesteron? 
    Alltså inte de syntetiska hormonerna man får i läkarvården..

jag fick en glad gubbe på ägglossningstestet idag. sen fick jag ett mystiskt spökstreck på graviditetstest men som försvann efter typ 3 minuter. Så jag antar att min ägglossning bara hoppade över förra månaden Helt enkelt. 

bioidentiskt progesteron för något? ???? törs man testa det? jo, vi har typ testat det mesta. 

• bamseklubben123

Hej!

Min sambo hade exakt samma situation. På femte dagen (idag) efter att mensen skulle kommit såg testet ut som på bilden nedan. Är det bara vi som ser något? 

• Pommac
    Labolayna skrev 2022-06-06 21:49:14 följande:

Tycker denna sidan sammanfattar det väldigt bra.. 

www.vulverine.se/blogg/progesteron/

Tack! Hur har det gått för dig? 

När jag får min mens så ska jag börja äta minipiller fram tills operationen som är i sept nu. det ska bli ganska skönt med en mensfri sommar. Cool

Svar på tråden Utebliven mens, inget plus!