Sf nått och kort
Ni som är korta, under 1,55, hur har ni legat i sf mått ? Förra graviditeten lågt jag långt över och fick gå på tul, hon va 4300 när hon föddes. var väldigt stor om magen också.
Ni som är korta, under 1,55, hur har ni legat i sf mått ? Förra graviditeten lågt jag långt över och fick gå på tul, hon va 4300 när hon föddes. var väldigt stor om magen också.
Gick det bra att föda henne? Behövdes sugklocka? Jag är orolig att jag som är 160 ska ha svårt att föda mitt andra precis som jag hade med mitt första, han låg två kurvor plus på vikt och längd och huvudet var över tre kurvor över medelvärdet. Jag är 5 cm längre men mitt Sf-mått nu som förra gången har varit strax över mittenlinjen.
Jag kunde inte få ut henne , hon sjönk aldrig ens ner eller fixerade sig så blev snitt efter 1,5 dygns igångsäträning. Efter röntgade de mitt bäcken som va för litet så hade omöjligt fått ut henne. Men, så behöver det absolut inte bli för dig . Jag är ju mycket kortare än dig med, 1,53.
Igångsättning ska det såklart stå.
155 cm. Helt normalt mått men magen var stor. Inga problem med förlossning, liten tös på 3210 g.
Till ts:
Ok! Jag har läst att det kan vara svårare när man är under 1.55. Jo jag är ju över det men får samtidigt rätt stora barn tror jag, det ligger i släkten. Min farmor hade också för trångt bäcken och fick föda med planerat snitt.