• Gravidvetej

Den eviga väntan på BIM

ok jag behöver filtrera ut och här känns det som många kan förstå sig på mig eller kanske ligger i samma sits..

Jag har tydligen testat varje dag efter äl sedan jag fick läsa om att det går att plussa innan BIM och då tänkte jag att ni som har plussat tidigt kan berätta lite om "hur" tidigt det var. 

- När plussade ni både efter äl och innan BIM (har förstått att det är olika beroende på hur lång din cykel är) 

- Hur kunde ni hantera väntan på plusset

- När hade ni sex i förhållande till äl Cool

• Svar på tråden Den eviga väntan på BIM
  • LillyE

Plussat på bim - 6 respektive bim - 5 förr. Dock vet jag inte hur de varit i förhållande till ägglossningen.. 

Nu är jag på bim - 4 och testar negativt. Så tror int se tog sig denna omgång...

Vilka test använde du

• Gravidvetej
    LillyE skrev 2022-06-02 19:49:16 följande:

Plussat på bim - 6 respektive bim - 5 förr. Dock vet jag inte hur de varit i förhållande till ägglossningen.. 

Nu är jag på bim - 4 och testar negativt. Så tror int se tog sig denna omgång...

Vilka test använde du

Va kul att du plussat tidigt dvs. Innan BIM ????

Enligt min beräkning så ska jag vara på bim -5 och imorse testade negativt med rfsu tidigt test som ska kunna visa resultat från 7-6 dagar innan beräknad mens :((

Innan dess använde jag vanliga billiga rfsu tester ..

Vi kunde inte ha sex just på äl dagen utan innan och då blir man så fundersam på ifall det kan ta sig..

Tack snälla för ditt svar, hoppas du ser ett fint pluss ändå
  • Maymom

Sex 3 dar innan ÄL. 

bim=ÄL+14

negativt test ÄL+10
    svagt (men tydligt) positivt test på bim
    starkt positivt bim+10
    RFS-test

positivt test utifrån ÄL är ju mest intressant att jämföra eftersom det blir likvärdigt. Bim-6 kan ju vara alltifrån ÄL+3-ÄL+10 eller större variation.

• Maymom

RFSU-test, ska det stå. Går ju knappt att skriva här, bokstäver försvinner och gemener blir versaler hipp som happ... :/

väntan på plusset är enklare än väntan sen tills man får se den lilla därinne, eller känna den.. :)

• Gravidvetej
    Maymom skrev 2022-06-02 22:33:05 följande:

Sex 3 dar innan ÄL. 

bim=ÄL+14

negativt test ÄL+10
    svagt (men tydligt) positivt test på bim
    starkt positivt bim+10
    RFS-test

positivt test utifrån ÄL är ju mest intressant att jämföra eftersom det blir likvärdigt. Bim-6 kan ju vara alltifrån ÄL+3-ÄL+10 eller större variation.

Tack för ditt svar =)

vi hade oxå sex 3 dagar innan äl och det är så jobbigt att bara vänta o se ifall det tar sig då de flesta brukar ha samma dag eller någon dag innan äl ..men va roligt att det gick för dig.. får tillbaka hoppet :)

Hade du några symptom? 

ja jag håller med om att man ska egentligen ta hänsyn till positivt test efter äl och inte tänka på bim för alla har olika.

japp.. alla emojier försvinner här också och blir massa frågetecken :/
  • Maymom
    Gravidvetej skrev 2022-06-03 13:58:28 följande:
    Tack för ditt svar =)

vi hade oxå sex 3 dagar innan äl och det är så jobbigt att bara vänta o se ifall det tar sig då de flesta brukar ha samma dag eller någon dag innan äl ..men va roligt att det gick för dig.. får tillbaka hoppet :)

Hade du några symptom? 

ja jag håller med om att man ska egentligen ta hänsyn till positivt test efter äl och inte tänka på bim för alla har olika.

japp.. alla emojier försvinner här också och blir massa frågetecken :/
    Har blivit gravid en gång 7 dar innan ÄL också, så nog går det, men då var jag ung.:)
    väldigt få/svaga symptom hittills Jämfört med första graviditet. Lite yrsel, halsbränna ibland, svullen i magen, inget illamåend, v10 imorgon.
  • Gravidvetej
    Maymom skrev 2022-06-03 15:53:39 följande:
    Har blivit gravid en gång 7 dar innan ÄL också, så nog går det, men då var jag ung.:)
    väldigt få/svaga symptom hittills Jämfört med första graviditet. Lite yrsel, halsbränna ibland, svullen i magen, inget illamåend, v10 imorgon.
    åh va roligt att höra att du blev gravid så tidig =) och grattis till nya graviditet <3

Jag har testat negativt hittills men ska vänta nog till bim och har en stark känsla att mensen kommer :( 
Svar på tråden Den eviga väntan på BIM