• Nasra

Plussa sent?!

Hej!! Är inne på 7:de dagen efter BIM  och ingen mens ännu. Tycker sånt här är så svårt då jag har oregelbunden mens. Testa senast negativt i morse. 

känner mig dock konstig, illamående och har ont i tjejmagen fast bara på höger sida som mest. Känner mer och mer grav symptom ju längre de går men fortfarande bara negativt på stickan.. kan ju va så att de är önsketänkande också. 

Men ni som plussat sent hur sent har ni plussat och hur har ni mått ?!

• Svar på tråden Plussa sent?!
  • Jag är bara jag

Om du har oregelbunden mens kanske du inte har koll på när äl inföll. 7 dagar sen mens kan man nämligen inte ha utan att vara gravid och man får definitivt plus så pass sent. Så min gissning är senare äl än du trodde och därmed kan du ju vara gravid, men det visar inget än. Vänta minst 3 dagar innan nästa test. Är man gravid fördubblas hcg på 3 dagar.

• Nasra

Ja okej så kan det ju verkligen vara, enligt appen jag använder skulle jag ha äl runt den 7 maj använde mig då av clear Blue dubbel indikator och fick bara en blinkande smiley i flera dagar men fick aldrig en fast ich slutade sedan testa för orkade inte då jag hade blinkande över 9 dagar och dem rekommendationer att sluta testa då. Kan mycket väl va så att jag haft ägglossning senare men inte känt av den. 

börjar dock bli fundersam på om detta jag känner av nu är ägglossning kanske ? Ska köpa ett ägglossnings test idag och se vad den säger. 

så svårt när man är så oregelbunden osv känns som en djungel att försöka navigera sig genom detta haha. Men förhoppningsvis får man någon typ av humm snart hoppas jag. 

• Jag är bara jag

Appar utgår från regelbunden mens så de funkar inte om man har det minsta lilla oregelbunden mens. Äl-test och/eller koll på äl-symptom funkar mycket bättre. Har man väldigt långa cykler och/eller väldigt oregelbunden mens kan det bero på vajsing med äl, att man helt enkelt inte har äl varje cykel. Men vem vet- du kanske har äl nu så testa du.

• Anonym (Anonym33)
    Jag är bara jag skrev 2022-06-01 13:12:09 följande:

Appar utgår från regelbunden mens så de funkar inte om man har det minsta lilla oregelbunden mens. Äl-test och/eller koll på äl-symptom funkar mycket bättre. Har man väldigt långa cykler och/eller väldigt oregelbunden mens kan det bero på vajsing med äl, att man helt enkelt inte har äl varje cykel. Men vem vet- du kanske har äl nu så testa du.

Jag har ingenting att tillföra till tråden dessvärre. Men jag måste dock kommentera och hoppas på att jag inte låter som ett creep. Men varje gång jag ser din signatur kommentera trådar så blir jag så glad haha

Du ger alltid så bra svar, pedagogiska och lugnande. Jag hänger mycket i den här delen av forumet där jag hamnat efter timmars av googlande på diverse gravsymptom, ÄL tester, mens etc och dina svar är alltid så jäkla bra och fina. 

Jag ville bara säga det, att du har gett många oroliga själar ro och saklig information utan att vara nedlåtande eller dumförklarande. Som forumets fairy godmother! :D 

• Jag är bara jag
    Anonym (Anonym33) skrev 2022-06-01 13:29:54 följande:

Jag har ingenting att tillföra till tråden dessvärre. Men jag måste dock kommentera och hoppas på att jag inte låter som ett creep. Men varje gång jag ser din signatur kommentera trådar så blir jag så glad haha

Du ger alltid så bra svar, pedagogiska och lugnande. Jag hänger mycket i den här delen av forumet där jag hamnat efter timmars av googlande på diverse gravsymptom, ÄL tester, mens etc och dina svar är alltid så jäkla bra och fina. 

Jag ville bara säga det, att du har gett många oroliga själar ro och saklig information utan att vara nedlåtande eller dumförklarande. Som forumets fairy godmother! :D 

Men tack så mycket! Hjärta  Jag vill ju bara hjälpa folk och kan jag bidra med nåt om än så litet betyder det mycket för mig. Många års infertilitet, kamp, behandlingar och missfall gav en hel del kunskap. Leder all den sorgen till att nån annan kan bli hjälpt var det inte helt bortkastade år.
    Återigen- tack från djupet av mitt hjärta! {#emotions_dlg.flower}Solig
  • Nasra

Jag håller med helt Med har också varit inne på denna sidor och sett dig svara olika människor och är alltid lika fin! det uppskattas ska du veta!Hjärta

t

• Nasra

Tog ett äl test som jag nu tror är negativt kan va så att jag missat min äl men testar igen i morgon. infogar bild på äl testet
  • Jag är bara jag
    Nasra skrev 2022-06-01 16:07:29 följande:
    Jag håller med helt Med har också varit inne på denna sidor och sett dig svara olika människor och är alltid lika fin! det uppskattas ska du veta!Hjärta

t
    Tackar dig också!  Hjärta  Och håller tummen för äl och gravid eller gravid direkt. Glad
Svar på tråden Plussa sent?!