• Wed 1 Jun 2022 17:02
    16506 visningar
    21 svar
    21
    16506

    Godtar Ryan air Nationellt id kort?

    Hej. Jag ska resa till spanien i sommar, men funderar på ett Nationellt id kort i stället för pass (pga långa väntetiden för att få ett pass). Jag vet att man kan resa till Spanien med ett nationellt idkort, men tydligen så godtar inte alla flygbolag det. Jag vet att Ryanair inte godtog Nationellt idkort för några år sedan. Men när jag läser på deras sida så verkar det som att de godtar Nationellt id kort nu. 

    Någon som har rest med Ryan air nyligen och vet om de godtar Nationellt id kort? 

  • Svar på tråden Godtar Ryan air Nationellt id kort?
  • Thu 2 Jun 2022 08:55
    #11
    +1
    Annalina32 skrev 2022-06-02 08:46:38 följande:

    Ok va bra. Någon mer som rest med Ryan air nyligen med Nationellt id? 


    Hade jag varit det minsta osäker kring detta skulle jag kollat det med Ryan Air och inte litat på anonyma på nätet som avsiktligt kan ljuga för att jäklas.
  • Thu 2 Jun 2022 09:05
    #12

    Problemet är väl att jag litar mer på anonyma svar på nätet än på vad Ryan air säger i telefon. Ringde dom nu på morgonen och fick prata med en engelskspråkig person som sa efter mycket om och men att de godtar det, men lät högst osäker.. Så vore skönt att få bekräftat från någon som faktiskt HAR rest med nationellt id..

  • Thu 2 Jun 2022 09:26
    #13
    Annalina32 skrev 2022-06-02 09:05:05 följande:

    Problemet är väl att jag litar mer på anonyma svar på nätet än på vad Ryan air säger i telefon. Ringde dom nu på morgonen och fick prata med en engelskspråkig person som sa efter mycket om och men att de godtar det, men lät högst osäker.. Så vore skönt att få bekräftat från någon som faktiskt HAR rest med nationellt id..


    Du fick svar i inlägg #4
  • Thu 2 Jun 2022 10:37
    #14

    Ja av en som skrev att hon hade pratat med dem på telefon (precis som jag har gjort). Hon har inte själv rest med nationellt id. Jag känner mig fortfarande osäker och vill ha svar från någon som faktiskt har gjort detta. Om jag fortfarande känner mig osäker så är det väl upp till mig om jag fortfarande söker svar?

  • Thu 2 Jun 2022 11:04
    #15

    Jag har gjort det, det gick inte

  • Thu 2 Jun 2022 11:08
    #16
  • Thu 2 Jun 2022 11:53
    #17

    Daisy 28: Förstår varför du är orolig över att folk ska skriva "oseriösa svar o ljuga för att jäklas" som du skrev, eftersom att du själv verkar vara en sån person. Tråkigt att det ska finnas såna personer i såna här forum när man skriver seriösa frågor i hopp om att få seriösa svar.. 

    Tack för era svar till alla er andra! Glad

  • Thu 2 Jun 2022 15:17
    #18
    +1

    Jag har ingen egen erfarenhet av att resa med dem. I ditt ställe hade jag mejlat deras kundtjänst. Om de i ett mejl bekräftar att det räcker med nationellt id, skriv ut mejlkonversationen och ta med när du reser för att kunna visa upp.

    Om jag valt att ringa och fråga hade jag spelat in hela samtalet och sparat, för att kunna spela upp om jag stött på problem under resan.

  • Thu 2 Jun 2022 19:15
    #19
    +1

    Bra tips! Tack Glad

  • Thu 2 Jun 2022 19:29
    #20

    Tycker det står rätt tydligt på deras hemsida att man kan resa med nationellt ID-kort till de länder som accepterar det :) 

  • Fri 3 Jun 2022 08:06
    #21

    Ja det kanske är rätt tydligt. Bara jag som blev orolig när min vän berättade att dom blev nekade för några år sedan. Men det kanske är så att det ändrades nyligen Glad

Svar på tråden Godtar Ryan air Nationellt id kort?