Anonym (Stina) skrev 2022-07-08 17:13:59 följande:
En skitig luffare. Snyggt sätt att uttrycka sig om en unge som inte vill tvätta håret.
Men strunt samma. Du fattar inte vad de här diagnoserna innebär och tror att det bara handlar om gränssättning och slappa föräldrar. Ignorance is bliss och tur inte barnet har dig som förälder. Du låter som en elak jävel.
Då jag har en syster med svår NPF förstod inte att hon måste tvätta sitt hår. Hon vägrade att bli borstad då det gjorde ont. När det blev för långt så satt mamma med min syster i knät och pappa klippte håret trots att hon skrek!
De gjorde set för HENNES bästa.
Då TS barn inte är mogen eller klarar av det långa håret då måste det klippas rakt av. När det väl har blivit ett gåbrlbo och skorv så är det nästan omöjligt att reda ut det.
Det är TS dotter som vill ga långt hår och vägrar klippa det för då blir håret kort. Nu när det är dommar så svettas vi mer och det gör att håret blir fett och smutsigt.
Skolan påpekade håret innan dottern gick på sommarlov.
Folk pratar och jag kan tänka mig att håret luktar en del få TS DOTTER AVSKYR ATT TVÄTTA HÅRET.
Föräldrar med npf barn går ofta över barnets önskemål då de vet att barnen inte klarar av det. När det gäller den hygieniska biten så är det föräldrarna som har sista ordet.
Om föräldrarna inte klipper håret nu och deras barn får löss till hösten när skolan börjar vad ska de göra då?