• askyfullofstars

    Fått svar på ”klump i halsen”. Hur bli av med det?

    Hej!
    Jag har skrivit några inlägg här för att finna folk i samma sits Om klumpen i halsen som jag haft i snart en månad nu. Till slut uppsökte jag en öron/näsa/hals läkare igår som kollade i halsen med endoskop via näsan. Sa att allt såg fint ut och att klumpen är globuskänsla, orsakad av stress och ångest. Jag har/är väldigt stressad individ och har andan i halsen hela tiden. Med två små barn under 3 år är det dock svårt att bara sluta stressa. Men hur ska jag få bort klumpen annars?

    Mår så jävla dåligt inombords och klumpen påminner mig hur dåligt jag mår.

  • Svar på tråden Fått svar på ”klump i halsen”. Hur bli av med det?
  • Tow2Mater

    Alternativet är väl att bara vänta ut det, några år tills barnen är storre.

    Jobbar du? Kan du jobba mindre? Alternativt jobba mer, så du har barnen mindre då det verkar vara det som stressar dig?

  • Anonymous31
    Sänk dina krav på dig själv.
    Ta lugna promenader i naturen. (t.ex. en stor park om du bor i en stad, och inte har nära till skogar.)
    Planera, skriv upp bara det viktigaste på schemat. Låt resten vara mer spontant.
    Fråga dig själv om du verkligen vill och måste göra allt du gör? Många saker kanske du kan dra ner på, som inte är viktiga i längden ändå. (t.ex. om du känner press att städa, laga mat från grunden ofta osv. så sänk dina förväntningar och kanske börja kolla upp snabblagade recept som du kan förbereda för flera dagar framåt t.ex.
Svar på tråden Fått svar på ”klump i halsen”. Hur bli av med det?