• Natttiz

Fy tusan

Hej jag har jobbigt att få ihop livet. Jag har gått från hemma mamma till heltid. Så är det bara jag och maken. Vi har ingen mer så har det blivit på tok för mycket för mig då maken jobbar så oregelbundet. Så jag får göra mycket. Det skulle inte funka om han går ner i tid ekonomiskt.  jag vet inte om jag gått in i väggen för att jag gått från 0 till 100.  Känslorna är 100 gånger starkare. Men jag ringt till läkaren. Och psykolog. För jag känner inte igen mig själv. Så vi får se vart jag hamnar.  Fick ringa socialtjänsten för och se om dom kan hjälpa mig på något sätt så det blir bra för alla.

• Svar på tråden Fy tusan
  • Kvittning

Hänger inte med riktigt. Ni är alltså två vuxna människor utan barn som arbetar heltid.

Vad är det som inte går ihop? Så fort barnen reser bort här hemma så minskar städ- och fixbehovet med typ 80%.

Eller är det att du tidigare varit hemmafru av typen ha perfekt hem och en man som inte lyfter ett finger men gärna stökar ned så att du i princip har samma arbetsbörda att ta hand om honom som man normalt har för barn? Och att det nu när du jobbar är precis likadant + att du jobbar?

• Mrs Moneybags

När du säger att ni inte har "någon mer", menar du att ni inte har någon annan vuxen person som kan hjälpa till med barnen?

Annars är det ju rätt vanligt att jobba heltid och ha barn, det tar förstås tid att vänja sig om man är van att gå hemma. 

Att gå in i väggen handlar nog om mer än att bara jobba heltid, eftersom de flesta ändå gör det och fixar det. Du kanske kan trappa ner till deltid så hinner du med både barn och hem. 

• Anonym (Va)

Men om det funkade för er ekonomiskt när du var hemma så Borde det väl funka om du jobbar heltid och han går ner till 80%? Eller kan du gå ner och jobba 75% i början så du hinner bli varm i kläderna innan du går på 100%

gör mannen inget alls hemma? Vad är det du har svårt att hinna med?  Tvätt, disk, laga mat? Ja sånt är knepigt och tråkigt när man jobbar heltid men om mannen gör hälften borde det inte vara nåt problem.
    Är det nåt annat som ligger bakom att du mår dåligt? utifrån det du skriver är det svårt att förstå vad du inte hinner med.

Svar på tråden Fy tusan