• Fri 3 Jun 2022 18:40
    1851 visningar
    7 svar
    7
    1851

    Flyga med förkylning?

    Vaknade iförrgår natt med feber och frossa och skakningar. Har ingen termometer men vi som kände på min panna kom överens om att febern var RIKTIGT hög. Är i Magaluf och planet går hem imorgon vid 10. Sov runt 24 h i torsdags gick endast u sängen sammanlagt 3 ggr för att gå på toa. Mår endast pyttelite bättre och känner att jag fortfarande har feber osv. Hur ska jag kunna flyga såhär? Sist jag flög och hade lite täppt näsa en väldigt kort tur på 1h kändes det verkligen som att mitt huvud skulle explodera.

    Värt att tillägga: har tagit 2 corona test med 1 dags mellanrum och båda har vart negativa.

    Vad ska jag göra???? Har någon här inte något dunder tips?

  • Svar på tråden Flyga med förkylning?
  • Fri 3 Jun 2022 18:44
    #1

    Prova en nässprej, de säljer kanske grejjer där som funkar bättre än de svenska. Alvedon maxdos. Vicks salva (eller liknande vad som nu finns) på bröstkorgen.

  • Anonym (själv­isk)
    Fri 3 Jun 2022 18:44
    #2
    +1

    Så det enda du bryr dig om är ifall du smittar andra med corona? Alla andra virus är du okej med? 

    Du är sjuk och har ingen aning om det du har smittar eller inte och ska därför självklart inte utsätta ett helt flygplan med folk för det.

  • Fri 3 Jun 2022 18:48
    #3

    Det smittar inte mycket på flygplanen (visade de ju med coronan), luftcirkuleringen är bra och tydligen gjord så.

    Hålla sig ifrån folk så gott det går på flygplaterna är ju dock att rekommendera. Sitta inne mot forstret på bussen etc. Använd munskydd.

  • Anonym (själv­isk)
    Fri 3 Jun 2022 18:56
    #4
    Tow2Mater skrev 2022-06-03 18:48:19 följande:

    Det smittar inte mycket på flygplanen (visade de ju med coronan), luftcirkuleringen är bra och tydligen gjord så.

    Hålla sig ifrån folk så gott det går på flygplaterna är ju dock att rekommendera. Sitta inne mot forstret på bussen etc. Använd munskydd.


    Vad kul att du är villig att riskera att bli sjuk för TS flygresas skull, men det är inget val som varken du eller TS har rätten att besluta åt oss andra. Är man sjuk och inte vet om det är smittsamt utsätter man inte andra människor för det. 
  • Anonym (Falab­ella)
    Fri 3 Jun 2022 18:58
    #5

    Ta avsvällande nässprej vad du kan få tag i.

    Det kommer kanske att bli obehagligt men risken är mycket mycket liten att det händer något allvarligt.

    (Även om jag då råkar ha jobbat med en kille vars skallben var för tunt vid ena ögat och bokstavligen sprack p.g.a. övertrycket i en bihåla när han flög. Det gjorde extremt ont, han blev mottagen av ambulans vid landning ,och fick sedan åka direkt till sjukhus och börja sitt läsår i USA med skallkirurgi medan han var vaken. Han visade mig bilderna där han satt med huvudet i en sån där Frankenstein-ställning med skruvar överallt.

    Men allt blev bra i slutänden.)

  • Fri 3 Jun 2022 19:20
    #6
    Anonym (självisk) skrev 2022-06-03 18:56:50 följande:
    Vad kul att du är villig att riskera att bli sjuk för TS flygresas skull, men det är inget val som varken du eller TS har rätten att besluta åt oss andra. Är man sjuk och inte vet om det är smittsamt utsätter man inte andra människor för det. 
    Ja jag skulle gora samma sak om jag skulle flyga hem. Nu pratar vi ju om negativa covid test, viktigt att klargora.
  • Anonym (T)
    Fri 3 Jun 2022 22:36
    #7

    Asså hahah kul om du smittar alla medresenärer och de får spendera sin semester med feber och frossa. 


    Aja vi andra kan inte styra över dig, tur att karma finns :) 

Svar på tråden Flyga med förkylning?