• LisenKarlsson

Ivrig och fundersam

Hej! Jag är lite fundersam över hur min kropp reagerar. Jag och min man vill skaffa barn. Jag hade ÄL den 26 maj och min mens beräknas komma den 9 juni. Jag har känt stark molvärk emellanåt både på mage och ryggen, lite yrsel igår, lite förstoppad/uppblåst samt att mina bröst sen igår är väldigt ömma. Jag har även idag fått vita flytningar vilket jag inte brukar få innan mens.

Jag gjorde ett tidigt test idag men det visade negativt. Vet att det är för tidigt (ivrig) :)

Någon som känt samma och som ändå plussa längre fram? Allt detta är nytt för mig och har läst att det kan vara s.k. skengraviditet. Dela gärna med er av era erfarenheter! :)

• Svar på tråden Ivrig och fundersam
  • Pez

Svårt att svara och spekulera i. Den där väntan fram till mens är rätt jobbig för alla som önskar en graviditet.

Det enda annorlunda jag kände under den väntan när jag blev gravid var ömma bröstvårtor och mer kissnödig. Lycka till! 

• interiorjunkie

Hej! Hur har det gått för dig? Testat igen? 
    Jag har bim 9 eller 10 juni och massa symtom på graviditet. Testade dock negativt imorse med RFSU testa tidigt. Har dock läst massa negativt här om de testerna, så jag hoppas fortfarande:) 

• LisenKarlsson
    interiorjunkie skrev 2022-06-08 20:42:28 följande:

Hej! Hur har det gått för dig? Testat igen? 
    Jag har bim 9 eller 10 juni och massa symtom på graviditet. Testade dock negativt imorse med RFSU testa tidigt. Har dock läst massa negativt här om de testerna, så jag hoppas fortfarande:) 

Hej! Fick min mens igår. Väldigt sparsam dock. Brukar ha väldigt regelbunden mens men fick den 2 dagar för tidigt. Gjorde test igår på morgonen men visade negativt. Idag har jag också haft sparsam mens men blivit mer mot kvällen. Nog kört denna månad så får prova igen snart. Tänker att kroppen reagerar när man tänker på det för mycket så ska försöka inte stressa och tänka på det hädanefter.

Håller tummarna för dig och att du får ett plus!<3
  • interiorjunkie

Men vad tråkigt att höra! Kroppen kan verkligen spela en ett spratt ibland.. Hoppas ni lyckas nästa månad. 

Tack!! <3

Svar på tråden Ivrig och fundersam