• Tesskk
    Sat 4 Jun 2022 19:37
    1868 visningar
    6 svar
    6
    1868

    Såg en ande

    Såg en ande förut. Hänt flera gånger att jag tror det är min man. Då anden liknar min man. Så börjar prata men inser sen att det inte är min man... nån som varit med om att se en ande eller spöke?? 

  • Svar på tråden Såg en ande
  • Anonym (Labol­ina)
    Sat 4 Jun 2022 20:57
    #1

    Saknar erfarenhet. Men är nyfiken på om anden svarar dig eller är tyst? Är det för att andens röst låter annorlunda från din man som du märker att det inte är han eller för att anden är tyst? 


    Det låter väldigt kusligt. Verkar anden harmlös? 

  • Tesskk
    Sat 4 Jun 2022 21:04
    #2
    Anonym (Labolina) skrev 2022-06-04 20:57:08 följande:

    Saknar erfarenhet. Men är nyfiken på om anden svarar dig eller är tyst? Är det för att andens röst låter annorlunda från din man som du märker att det inte är han eller för att anden är tyst? 


    Det låter väldigt kusligt. Verkar anden harmlös? 


    Hänt nu 4 gånger. Varje gång på morgonen: alltid trott att jag ser i syne ... men min son såg också samma sak idag. Så just därför tror jag inte att vi båda såg i syne. Han sa ? pappa godmorgon? sen fick han inget svar. Jag tittar upp o ser ?pappan? ligga bredvid mig i sängen. Blev så förvånad då pappan va hos grannen... jag säger ? hej älskling redan hemma? får inget svar. Sen tittar jag igen o då är de ingen där... anden känns harmlös men får ofta lite dåliga känningar i kroppen efteråt. 
  • Anonym (1177)
    Sat 4 Jun 2022 21:09
    #3

    Ts, du behöver söka hjälp inom vården. Din son såg inte pappan, han förväntade sig bara att pappan skulle vara där och sa god morgon innan han insåg att pappa inte var där, och beroende på ålder kan han påverkas 100 % av vad du själv tror att du ser. Nej, det är ingen ande. Du kan däremot lida av en mental sjukdom som kan behöva behandlas. Att hallucinera är ett allvarligt symptom som måste tas på allvar!

  • Anonym (K)
    Sat 4 Jun 2022 21:11
    #4
    +1

    Googla hypnopompa hallucinationer. Tror det är det du upplever om det är i samband med uppvaknande. 

  • Tesskk
    Sat 4 Jun 2022 21:25
    #5

    Men nu får ni ge er 

  • Anonym (Labol­ina)
    Sat 4 Jun 2022 21:57
    #6
    Tesskk skrev 2022-06-04 21:04:37 följande:
    Hänt nu 4 gånger. Varje gång på morgonen: alltid trott att jag ser i syne ... men min son såg också samma sak idag. Så just därför tror jag inte att vi båda såg i syne. Han sa ? pappa godmorgon? sen fick han inget svar. Jag tittar upp o ser ?pappan? ligga bredvid mig i sängen. Blev så förvånad då pappan va hos grannen... jag säger ? hej älskling redan hemma? får inget svar. Sen tittar jag igen o då är de ingen där... anden känns harmlös men får ofta lite dåliga känningar i kroppen efteråt. 

    Det förstår jag är lite underligt. Speciellt när anden ligger i sängen. 


    Dåliga känslan kanske enbart beror på att du blir skärrad och inte av att det skulle vara hotfullt? 


    Det där med hypnopompa hallucinationer var spännande att läsa om. Jag har varit med om att ?vakna? och ställa mig upp men inte kunna prata eller trott jag pratat med någon men varit helt tyst. Lite likt den här anden men jag är ingen ande utan en levande person. Det är sjukt obehagligt när det inträffat. Har även vaknat och försökt skrika efter hjälp för det kändes som att jag inte fick luft men kunde inte skrika. 



    Men det är inte helt samma sak. 




Svar på tråden Såg en ande