• Anonym (Barnen)

Pappans ansvarar för barnen

Jag och barnens pappa är separerade nyligen.  Jag vet att vi båda har ansvar för barnen, båda har vårdnaden. Jag har en önskan på ett upplägg men ändå flexibel på vilka dagar. Han är ganska omöjlig och komma överens med , han säger att han inte ska ha dom så jag kan ha " kul" medan han ska hjälpa mig med baren!??!  Wtf.  Har han en skyldighet eller kan han slippa ha sina barn ? De handlar om 50/50 uppdelning Mellan oss . 

• Svar på tråden Pappans ansvarar för barnen
  • Anonym (Visst)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 13:00:51 följande:
     Tänkt ett fast schema.  Men de var likadant när vi var ihop  så om jag skulle väg med några vänner var de orättvist att han "måste"  ha barnen. 
    Och vad tycker pappan då? Hur vill han ha barnen? 
  • Anonym (Stina)

Naturligtvis kan han slippa ha sina barn om han inte vill. Du får ta ansvaret.

• Anonym (tvillingmamma)

Han har lika stort ansvar för barnen som du. Sen behöver man inte dela 50/50, bara man är överens. Sen kan du inte tvinga honom att ta ansvar. Gör han det inte får du ta ansvaret. Då låter han som en ganska kass farsa, men det är ju inte mycket att göra åt. Sånt brukar straffa sig i längden, t ex att barnen står närmare dig än honom.

• Anonym (tvillingmamma)
     Tänkt ett fast schema.  Men de var likadant när vi var ihop  så om jag skulle väg med några vänner var de orättvist att han "måste"  ha barnen. 

Fråga honom varför han inte vill vara med sina barn. Om det inte är så att du är borta väldigt mycket, men det låter inte så.
  • Anonym (X)

Vill han inte ha dem halva tiden får han betala underhåll, och ni får gå till familjerätten för att komma överens om schema.

• Anonym (X)

Tycker han att DU ska ha barnen så HAN kan ha kul?

• Anonym (Barnen)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-06-06 17:25:56 följande:

Fråga honom varför han inte vill vara med sina barn. Om det inte är så att du är borta väldigt mycket, men det låter inte så.
    Nej jag skulle förstå om jag var ute var helg typ men de är sällan jag ville vara med någon vän , då skulle de jämt gnällas om det. De är därför jag tröttnade bla och lämnade. Fick sällan göra något. Tror de är en kontrolls grej , han gör så för att jäklas med mig bara. 
  • Anonym (Visst)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 18:04:59 följande:
    Nej jag skulle förstå om jag var ute var helg typ men de är sällan jag ville vara med någon vän , då skulle de jämt gnällas om det. De är därför jag tröttnade bla och lämnade. Fick sällan göra något. Tror de är en kontrolls grej , han gör så för att jäklas med mig bara. 
    Ja men hur mycket vill han ha barnen då? Vad är hans förslag på umgängesschema? 
  • Anonym (K)

Du menar alltså att ni ska ha ett fast schema men att ni ska hjälpas åt ibland?

• Anonym (Barnen)
    Anonym (K) skrev 2022-06-06 20:21:26 följande:

Nej utan att jag vill att vi har fast schema men han vekar inte vilja ha dom och vill bestämma lite när och hur de passar honom att ha dom. . Han uttrycker sig som att han hjälper mig om han har barnen , men jag tycker ju inte att de är hjälp utan ansvar de är ju hans barn med . 
    De borde ju vara o hans intressecoch träffa dom men så gör han så för att jäklas tror jag . Lämnar allt på mig 

• Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 23:20:55 följande:
    Nej utan att jag vill att vi har fast schema men han vekar inte vilja ha dom och vill bestämma lite när och hur de passar honom att ha dom. . Han uttrycker sig som att han hjälper mig om han har barnen , men jag tycker ju inte att de är hjälp utan ansvar de är ju hans barn med .  De borde ju vara o hans intressecoch träffa dom men så gör han så för att jäklas tror jag . Lämnar allt på mig 

Har du tagit större delen av ansvaret för barnen fram tills nu? Det enda du kan göra är att fråga honom varför han inte inser att barnen är hans ansvar också, samt varför han tycker att du har mer ansvar än han. Sen är det väl lika bra att du blir boendeförälder och har dem större delen av tiden, om han har den inställningen. Fråga rent ut om han inte är intresserad av sina barn. Varför han vill vara en kass förälder. Mer kan du inte göra. Däremot kan du ställa krav på umgänget, han kan inte komma och gå som han vill. Om inget annat funkar får du gå via Familjerätten.
  • Anonym (A)
    Anonym (Barnen) skrev 2022-06-06 23:20:55 följande:
    Nej utan att jag vill att vi har fast schema men han vekar inte vilja ha dom och vill bestämma lite när och hur de passar honom att ha dom. . Han uttrycker sig som att han hjälper mig om han har barnen , men jag tycker ju inte att de är hjälp utan ansvar de är ju hans barn med . 
    De borde ju vara o hans intressecoch träffa dom men så gör han så för att jäklas tror jag . Lämnar allt på mig 

Han låter ansvarslös. Boka samtal på familjerätten, med de förutsättningarna MÅSTE ni ha ett schema. Annars kommer ni bara bråka.

Sem om han bara vill ha dom VH, eller något annat, ja då r det så. Då ska du ha underhåll.
  • Anonym (grrrrrrrrr)
    Men varför går dessa män med på barn överhuvudtaget när de inte ens vill ha dem?!?!

Stackars barn...

Runka i plastmugg resten av livet alla dönickmän som är på detta vis mot sina barn, och måtte ni dö ensamma i ert eget piss.
  • Anonym (K)
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2022-06-07 22:26:31 följande:
    Men varför går dessa män med på barn överhuvudtaget när de inte ens vill ha dem?!?!

Stackars barn...

Runka i plastmugg resten av livet alla dönickmän som är på detta vis mot sina barn, och måtte ni dö ensamma i ert eget piss.
    Fattar inte heller faktiskt, och hur tänker kvinnorna??
Svar på tråden Pappans ansvarar för barnen