• Rewner

    Fick mens, positivt graviditetstest en vecka senare

    Vi har försökt bli gravida i snart ett år. På tredje försöket lyckades det, men det blev tyvärr missfall i september. Sedan dess har kroppen spelat mig många konstiga spratt med symtom som flera gånger övertygat mig om att jag blivit gravid igen, men sen har mensen kommit som den skulle varje månad. Har nästan gett upp att det ska gå igen och den här månaden kände jag inte heller av några särskilda symtom. Mensen kom också när den skulle förra måndagen. Hade en blodig flytning dagen innan och har haft det varje dag sedan dess (mer riktigt mensblödning höll väl på i två dygn cirka). Normalt så brukar jag ha mens i fyra dagar så det kändes skumt när jag igår hade blodiga flytningar 8 dagar efter den första. Bestämde mig för att ta ett graviditetstest för säkerhetsskull imorse och det var till min stora förvåning positivt. Jag fattar ingenting! Nu känns det som att kroppen spelar mig ett ännu större spratt. Just nu har jag faktiskt lite ont i brösten och molvärk, men efter att ha inbillat mig graviditetssymtom så många gånger det senaste halvåret så vågar jag knappt tro på det trots att graviditetstestet var positivt.

    Jag hoppas ju nu att jag verkligen är gravid och att det inte är ett missfall till som jag fått eller något annat knas. När jag fick missfall (vecka 6+4) så gjorde det ondare och det började på en fredag och jag testade negativt på måndagen, men det kanske inte är likadant varje gång.

    I helgen var jag på bröllop och eftersom jag fått mens i veckan så kändes det säkert att dricka alkohol, vilket inte känns så bra just nu. Rynkar på näsan Jag dricker nästan aldrig alkohol normalt sätt så känns så himla typiskt att det blev just nu. Men det ska väl egentligen inte vara någon fara så här tidigt hoppas jag.

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden. Kanske mest skriva av mig. Men om någon har erfarenhet av att få "mens" i början av en graviditet alternativt missfall på detta sätt så får ni gärna dela med er.

  • Svar på tråden Fick mens, positivt graviditetstest en vecka senare
  • Preet90

    Hej,
    Har ingen erfarenhet av att få mens trots graviditet men håller tummarna för din skull! Hjärta

  • Rewner
    Preet90 skrev 2022-06-07 12:40:11 följande:

    Hej,
    Har ingen erfarenhet av att få mens trots graviditet men håller tummarna för din skull! Hjärta


    Tack! Jag testar igen om några dagar så får vi se vad som händer.
  • Elisabethja

    Jag hade i onsdag en stick attack i hela nedre delen av magen , dagen efter kom mens i 2 1/2 dag men väldigt lite . Har haft kittel nedre delen av magen , stickningar I brösten och svag yrsel sen några dagar efter ägglossning. Min sambo regerade igår på tydliga blodådror på båda brösten.
    Negativt gravid test imorse men hade jag varit uppe och kissat hela natten . Ska testa om några dagar igen. Känns overkligt med såna symtom om man inte är gravid ? Har varit skengravid med andra symtom som illamående och metallsmak i munnen . Men jag kanske bara är gengravid igen .
    Jobbig väntan när magkänslan säger att man är gravid 

Svar på tråden Fick mens, positivt graviditetstest en vecka senare