• Kokostopp

    Orolig första graviditet

    Hejsan! 

    i början av maj fick jag reda på att jag var gravid, vi blev  väldigt glada över plusset. 


    ca en vecka senare började jag blöda rejält och de kom även klumpar så jag antog att det var ett missfall. blev fruktansvärt ledsen över de? även fast de var så tidigt. 

    30 maj skulle jag till Gyn (sökte egentligen för annat) men då berättar hon för mig att hon ser en graviditet, en jättetydlig gulesäck och allt som satt så fint på rätt plats. det enda var att hon ej såg någon aktivitet, enligt henne ska jag ha varit i v 6+5 då, men då berättar hon gör mig att det antingen är för tidigt för att se ett hjärta eller så är det inget alls. 
    jag ska tillbaka nu om någon vecka för nytt vul. Men jag är så himla orolig HEEELA tiden!!! har bruna flytningar varje dag och emellanåt kommer det blodblandade flytningar. Jag är nästan helt inställd på att jag kommer få tråkiga besked.. men vill egentligen bara skriva av mig Då ingen annan vet Förutom min partner. och ifall någon har haft samma upplevelser som mig? 

    ha de bra. 

  • Svar på tråden Orolig första graviditet
  • midnattsängel

    Jag har läst att tidigast från vecka 6-7 och senast i v 8 går det att se om det finns hjärtaktivitet, Vet dock inte om det stämmer (?), men jag hoppas verkligen att du kommer få se det nästa gång!

  • Kokostopp
    midnattsängel skrev 2022-06-07 19:23:44 följande:

    Jag har läst att tidigast från vecka 6-7 och senast i v 8 går det att se om det finns hjärtaktivitet, Vet dock inte om det stämmer (?), men jag hoppas verkligen att du kommer få se det nästa gång!


    tack för svar ?? 


    så jobbigt att hela min kropp verkar vara gravid, väldigt ont i brösten, lätt molande värk, illamående. så får hoppas.. 

  • midnattsängel
    Kokostopp skrev 2022-06-07 19:37:01 följande:

    tack för svar ?? 


    så jobbigt att hela min kropp verkar vara gravid, väldigt ont i brösten, lätt molande värk, illamående. så får hoppas.. 


    Lycka till! :)
Svar på tråden Orolig första graviditet