• midnattsängel

    Hur många gånger har du blivit gravid på första (aktiva) försöket?

    Och hur många gånger har du varit gravid?

  • Svar på tråden Hur många gånger har du blivit gravid på första (aktiva) försöket?
  • Jonand

    Första barnet tog 3 år med ett ma emellan.

    2a barnet hade vi sex en gång, sen blev maken sjuk så det var verkligen en gång och den gången räckte ??.

  • midnattsängel
    Jonand skrev 2022-06-09 13:13:17 följande:

    Första barnet tog 3 år med ett ma emellan.

    2a barnet hade vi sex en gång, sen blev maken sjuk så det var verkligen en gång och den gången räckte ??.


    Oj... :)
  • Cinapuffen

    Två första barnen blev till på första försöken. Nu har jag ny sambo och vi blev gravida på första försöket men det slutade i missfall. Blev gravid igen direkt efter. Är 40 år nu och i v.13. Glad

  • midnattsängel
    Cinapuffen skrev 2022-06-09 20:18:16 följande:

    Två första barnen blev till på första försöken. Nu har jag ny sambo och vi blev gravida på första försöket men det slutade i missfall. Blev gravid igen direkt efter. Är 40 år nu och i v.13. Glad


    Hoppas det går bra med denna graviditet då :)
  • Maymom

    Har inte hunnit försöka aktivt.


    Första hade vi nog både lite inställningen händer det så händer det, jag tänkte att vi drar igång det om ett halvår, men det hände första gången vi låg vid ÄL.
    andra gången råkade vi ligga nära ÄL. Blev ma.
    tredje gången, efter ma, trodde jag att vi låg tre dar innan mens men det var tydligen tre dar innan ÄL... v.10 nu.

  • Jojjans

     


    3 aborter som är resultatet av att jag vid 3 tillfällen råkat ha sex närmre än 5 dagar innan äl (ålder 21-30).

    4 önskade graviditeter, två på första försöket och två på andra försöket (ålder 32-35). tyvärr bara ett levande barn. 

  • Pörny

    2 barn planerade gick på första försöket 
    en abort, blivit till på p-piller. 
    ett ma i vecka 10, blev till på första försöket. 
    nu får vi se då vi gjort första aktiva försöket för denna förhoppningsvis graviditet. 

Svar på tråden Hur många gånger har du blivit gravid på första (aktiva) försöket?