• FiaMedPuff

    Konstiga matkombinationer?

    Hej! Mina barn envisas att äta Gifflar med ketchup. Jag förstår verkligen inte det, men det fick mig att börja undra vad för andra udda kombinationer som finns? Har hört om torkade Gifflar med smör men det måste ju finnas fler skojiga kombinationer som faktiskt går att äta? Skrattande

  • Svar på tråden Konstiga matkombinationer?
  • EnAnonumius

    Prickigkorv eller Salami (på macka) med lite strösocker.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Blä)

    Jag dejtade en snubbe en gång som åt chokladglass med hovmästarsås. Han lyckades inte få mig att smaka men det låter helt vidrigt!

  • Aniiee

    Barndomsfavorit i huset: rostat bröd med smör, oboypulver och påläggskinka.

    Som vuxen kan jag äta smörgås med messmör och salami.

    Salta chips och mjölkchoklad är en klassiker, precis som att doppa pommes i milkshake eller glass på Donken.

    Glass med olja. Oliv eller argan, och en del andra oljor.

    Jordgubbar med balsamvinäger.

    Chili i fruktsalladen


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Kakmonstret)

    När jag var barn. 
    Macka med rostad lök
    Flingor med mjölk och svartpeppar
    Och inte en kombination egentligen,  men en tub tandkräm var ett omåttligt populärt mellanmål

  • Anonym (Tonfisk+apelsinjuice)

    En ex. mixade ihop en burk tonfisk med apelsinjuice och drack som en slags smoothie. Det här drack han nästan varje dag sin fiskjuice. Så sjukt vidrigt.

  • Anonym (Blä)
    Anonym (Tonfisk+apelsinjuice) skrev 2022-06-10 17:34:48 följande:

    En ex. mixade ihop en burk tonfisk med apelsinjuice och drack som en slags smoothie. Det här drack han nästan varje dag sin fiskjuice. Så sjukt vidrigt.


    Fast det kan jag faktiskt tänka mig! Känns inte helt fel i alla fall om du menar makrill i tomatsås? 
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Blä) skrev 2022-06-10 17:42:00 följande:
    Fast det kan jag faktiskt tänka mig! Känns inte helt fel i alla fall om du menar makrill i tomatsås? 
    Förlåt, nu såg jag att du skrev tonfisk! Jag tänkte direkt på makrill "aha, en ny smakkombo att testa" Haha =D 
  • Anonym (Tonfisk+apelsinjuice)
    Anonym (Blä) skrev 2022-06-10 17:44:29 följande:
    Förlåt, nu såg jag att du skrev tonfisk! Jag tänkte direkt på makrill "aha, en ny smakkombo att testa" Haha =D 
    Makrill i tomatsås lät tom ännu värre att göra smoothie av :)
  • Anonym (2)

    Gifflar ja, det åt jag med mjukost från tub på, när jag var tonåring. Renköttsmjukost och salamimjukost har jag för mig jag växlade med.


    En annan grej jag gjorde var en rostad eller värmd macka med smör, marmelad, tomatskiva och piffi allkrydda. 


    En annan favorit var leverpastejmacka med kaviar. 

  • Anonym (galningen)
    Anonym (Kakmonstret) skrev 2022-06-10 17:30:40 följande:

    När jag var barn. 
    Macka med rostad lök


    Jag äter en macka med smör, rostad lök och ost någon gång ibland. Förvånansvärt gott.
  • Anonym (2)
    Anonym (Tonfisk+apelsinjuice) skrev 2022-06-10 17:34:48 följande:

    En ex. mixade ihop en burk tonfisk med apelsinjuice och drack som en slags smoothie. Det här drack han nästan varje dag sin fiskjuice. Så sjukt vidrigt.


    Vilken konsistens blev det då, hur mycket juice till en burk tonfisk? Åkte vattnet i burken med också? 
  • Anonym (Hanna)

    Igår valde barnet, på hotel frukost;

    Äggröra med vispad grädde och branflakes. Till detta dricks o'boy.

Svar på tråden Konstiga matkombinationer?