• Simpan32

Trött på mitt tråkiga skitjobb

Hej

Jag är så trött på att jobba. Skulle kunna tänka mig att lura försäkringskassan på bidragspengar. Jag finner inget nöje i att jobba heltid längre som jag kände förut. Man bara väntar tills lönen har kommit men allt annat känns så meningslöst. Känner mig som en robot/zombie om dagarna som bara drar mig igenom dagarna för att få leva ut på helgen som varar två dagar. Jag vet inte längre vad jag ska göra. Jag är liksom 32 år och har inte åstadkommit ett skit i mitt liv. Jag är kvar på samma plats i livet. Har bara jobbat på skitjobbet ett år nu och jag känner ingen samhörighet med kollegorna. Drar sig upp ur sängen halv sex varje morgon och kommer hem klockan fyra för att sen inte orka göra ett skit på kvällen. Funderar på att söka sjukersättning 100 %. Jag blir deprimerad av att jobba. Sedan har jag också en klump i magen varje söndag. 

• Svar på tråden Trött på mitt tråkiga skitjobb
  • Anonym (xxx)
    Simpan32 skrev 2022-06-08 16:13:29 följande:
    Trött på mitt tråkiga skitjobb

Hej

Jag är så trött på att jobba. Skulle kunna tänka mig att lura försäkringskassan på bidragspengar. Jag finner inget nöje i att jobba heltid längre som jag kände förut. Man bara väntar tills lönen har kommit men allt annat känns så meningslöst. Känner mig som en robot/zombie om dagarna som bara drar mig igenom dagarna för att få leva ut på helgen som varar två dagar. Jag vet inte längre vad jag ska göra. Jag är liksom 32 år och har inte åstadkommit ett skit i mitt liv. Jag är kvar på samma plats i livet. Har bara jobbat på skitjobbet ett år nu och jag känner ingen samhörighet med kollegorna. Drar sig upp ur sängen halv sex varje morgon och kommer hem klockan fyra för att sen inte orka göra ett skit på kvällen. Funderar på att söka sjukersättning 100 %. Jag blir deprimerad av att jobba. Sedan har jag också en klump i magen varje söndag. 

Gör det. Du låter ju verkligen som typen som kommer att få massor gjort när du går hemma med bidrag. Energisk, framåt, ger aldrig upp osv. Alla de egenskaperna lyser igenom din text.  Bara du slipper jobba så ordnar allt sig. 
  • Anonym (21 år på samma arbetsplats.)

Fundera på vad du vill göra med ditt liv.
    Utbildning, intressantare jobb, gift dig rikt, flytta.
    Att leva på ett litet bidrag skulle nog inte göra dig till en bättre människa.
    Visst finns det pissdagar även på mitt jobb men de flesta är helt ok och ganska meningsfulla.

• Anonym (?)

Hur skulle du vilja att din vardag såg ut? Finns det inget arbete som du känner ändå skulle vara intressant? Finns det någon väg dit? Studier? 

• Anonym (w)

du sa att du sa upp dig, hände det inte?

Svar på tråden Trött på mitt tråkiga skitjobb