• Elis73

    Ta bort ljud som startar automatiskt

    Snälla, snälla, snälla. Ta bort den j-a reklamen som startar per automatik med ljud när man är inne på sidan. Ska man inte kunna använda Familjeliv i ett rum med andra människor utan att riskera att reklammusik drar igång på högsta volym helt plötsligt?? Vet ingen annan hemsida som detta är ett problem på - utan bara Familjeliv. Skitjobbigt att man måste komma ihåg att stänga av ljudet varje gång man vill besöka sidan....

    Och sedan får man väl leva med att sidan hela sidan hoppar upp och ner, allt eftersom reklamfönster öppnar sig - och att man då ofta av misstag klickar på reklam istället för ett inlägg/länk. Detta är väl ett välplanerat upplägg för att ge klick till de som betalar för reklamen. Riktigt jobbigt, men inte lika illa som reklammusik på autostart.

    Förslag: låt användarna få välja själva om man vill lyssna på reklamfilm.

  • Svar på tråden Ta bort ljud som startar automatiskt
  • Anonvm

    Jag har inte sett reklam på nätet på många många år, varken på familjeliv eller annanstans....

    Ni vet om att man kan blockera reklam?

  • FredrikLiksom
    Anonvm skrev 2022-06-09 18:52:53 följande:

    Jag har inte sett reklam på nätet på många många år, varken på familjeliv eller annanstans....

    Ni vet om att man kan blockera reklam?


    Och det är precis sånt beteende som gör att familjeliv inte får in cash så att de kan lösa buggarna.
  • Anonvm
    FredrikLiksom skrev 2022-06-09 19:35:05 följande:
    Och det är precis sånt beteende som gör att familjeliv inte får in cash så att de kan lösa buggarna.
    Jag är mycket aktiv medlem på ett 20-tal internetforum som tillsammans täcker mina hobbys och ämnen jag är intresserad av.
    Samtliga andra överträffar Familjeliv med råge när det kommer till funktionalitet och stabilitet, varav många drivs på ren "hobby-basis", fullständigt ideellt och har otroligt mycket högre antal medlemmar.

    Det krävs inga stora ekonomiska resurser för att driva ett stort forum som är tekniskt stabilt eller fritt från "buggar", om nu någon tror det.

    Det som är resurskrävande är moderering av innehållet. Märkligt nog är det just på denna punkt jag personligen märker av en avsevärt lägre nivå här på Familjeliv än andra forum.
    Att hela plattformen som forumet är uppbyggt i är otroligt ostabil i grunden, kodningen högst amatörmässig, och GUI är helt vansinnigt galet utformat stör mig faktiskt mindre.

    Det som skiljer Familjeliv från nästan alla andra större forum är avsaknaden av tekniskt kunniga eldsjälar och en stabil bas med hängivna moderatorer.
    Tvingas man köpa in dessa tjänster så blir det dyrt, och mycket mycket sämre fungerande.

Svar på tråden Ta bort ljud som startar automatiskt