• Elluiii

Gravid trots mens? Nidblödning etc?

smiley-laughing.gif.webp

Hej på er! Det har varit trevligt att läsa men nu är det dags att skriva ett eget inlägg!

ÄL = 30/5

BIM = idag 12/6

Nu till det intressanta 

BIM - 4 ljusrosa på pappret på kvällen vid toalettbesök
    BIM - 3 torrt under dagen, rikligare blodblandad flytning/mindre blödning om ens det på em, satte i en tampong, tog ut några h senare, inte ens en 3 del fylld, torrt därefter.
    BIM - 2 torrt hela dagen, lite ljusrosa på pappret vid toalettbesök på kvällen, (ljusrosa = babyrosa/puderrosa) torrt under natten. Liten mini värk i magen knappt kännbart
    BIM - 1 lite ljusrosa på pappret, därefter torrt men lite vanliga lätta flyttningar, lite spänd i magen men ingen värk
    BIM !!! Torrt, knappt märkbart ljusrosa på pappret vid toalettbesök, lite vanliga flytningar för att sedan övergå till en lättare blödning, röd men väldigt ljus i färgen, mer vattnig än seg, inga klumpar. Ingen värk av någon sort. Och nu är jag här :)

Jag är någon som blöder RIKLIGT, har aldrig fått mens ?tidigare? Om något har den dykt upp lite sent.
    Dag 1/2 av mens alltid kraftigt mensflöde och värk från satan själv, fyller och byter bindor OFTA. Minst 4-6 dagars blödning.
    Har aldrig haft någon förvarning med diverse flytningar, blödningar etc utan har mensen kommit så har den kommit bums med värken på köpet.

Kan det vara bebis på g? Nidblödning eller annat blödning, mens???

Har ni upplevt liknande? och när plussade ni?

Vill inte testa mig för tidigt, känner ju besvikelsen komma redan nu.. samtidigt känns det konstigt att testa när jag ändå blöder lite, dock.. så konstiga dagar hittills vars mönster jag inte känner igen sen tidigare..

Hade varit kul med input! :)

• Svar på tråden Gravid trots mens? Nidblödning etc?
  • Anonym (Kanske)

Nidblödning är det inte. Först och främst är såna ovanliga och sen infaller de när embryot fäster vilket är 5-max 7 dagar efter äl. Spottings, småblödningar och mensliknande kan man få som gravid dock och det beror ofta på sköra slemhinnor eller en blödning vid tiden för när mensen skulle kommit. Ta ett gravtest imorron du!

Svar på tråden Gravid trots mens? Nidblödning etc?