Npf föräldrar språkstörning
Hej!Har en fantastisk son med generell språkstörning, impressiv och expressiv. Vi har återkommande svårigheter med att han inte orkar med dagarna på förskolan. Han går ändå på en anpassad förskola som är särskild för barn med språkstörning. Jag önskar att jag kunde gå ner i arbetstid för hans skull men ekonomin måste gå runt.
Jag blev beviljad omvårdnadsbidrag på 1/4 dels nivå. Men när jag frågar försäkringskassan vad jag ska göra för att min son inte orkar med (ledsen, lägger sig och sover, mkt konflikter med andra barn etc) så får jag till svar att förskolan ska tillgodose hans behov. MEN trots att allt är anpassat fungerar det inte.
Kan ni ngt om sånt här? I mitt omvårdnadsbidrag får jag vabba för vårdkontakter. Men i övrigt?
Han går som sagt väldigt anpassat men allt suger så mkt energi ifrån honom att han aldrig orkar med att leka med vänner eller ens en aktivitet på helgen.
Han går som sagt väldigt anpassat men allt suger så mkt energi ifrån honom att han aldrig orkar med att leka med vänner eller ens en aktivitet på helgen.