Partner otrogen. Göra abort eller behålla i v. 15?
Hej,
fick för några veckor sedan veta att min man varit otrogen mot mig med flera kvinnor. Det har även framkommit att han har sexchattat med kvinnor under vårt förhållande, och använt onani och porr på ett ångestdämpande sätt. Han har mått dåligt de senaste åren pga trauman han gått igenom. Säger att allt detta varit ett sätt att få en verklighetsflykt och att det inte handlat om att vårt förhållande varit dåligt. Vi har den sista haft det bättre än någonsin, det tycker han också, men ändå har han gjort såhär mot mig? Han är extremt ångerfull och söker nu professionell hjälp för hans problem som han nu inser inte har varit friskt.
Jag mår extremt dåligt över detta. Känner mig så sviken och lurad. Samtidigt så älskar jag honom otroligt mkt. Till saken hör också att jag är gravid, nu i v 15 ungefär. Det var planerat och önskat av oss båda men jag är nu så kluven kring vad jag ska göra. Vet inte om jag någonsin kommer kunna lita på honom igen, är rädd för att göra abort men också för att behålla barnet själv. Några som varit med om ngt liknande eller har råd?