Dåligt bemötande på förlossningen
För 4 månader födde jag barn. Det var brist på personal(då många sagt upp sig) SÅ den barnmorskan jag skulle ha var inte närvarande på rummet förens de va dags att få ut barnet. Kom in 2 på natten och sa då direkt att jag ville ha epidural. Det var en barnmorska som var löpare som var hos mig när jag skrevs in och under nästan hela förlossningen till och från. Säger åt henne vid 3 hur de går med att fixa Epidural( har haft så starka värkar länge) Hon svarar "jasså ska jag beställa en Epidural åt dig?" blev irriterad då jag sagt från början att jag var ha epidural... Hon gör en beställning, sen går de 30 min. Frågar henne hur de går och när läkaren kommer. Hon svarar att hon är upptagen och att hon inte vet.. tillslut går de yttligare 30 min och klockan är då 4 ungefär. Säger att jag vill ha edan men hon blir så irriterad och säger åt mig att sluta fråga och fokusera på min förlossning istället, att andas genom mina värkar. Jag har så ont att jag gråter. Vid 5 kommer kommer läkare in och ger mig edan. Hon tar god tid på sig och jag hinner få 4 värkar emellan innan och sätter den. Hon skrattar och pratar bara med barnmorskan på rummet, och ägnar sig inte alls åt mig. Hört att man måste ligga still och får inte röra sig när man får edan i ryggen. Men hon sa inte åt mig att ligga still och satte den tokigt. Den värkte knappt och hade fortfarnade ont. Sen lämnar dom mig på rummet. Klockan 6 ungefär är jag ensam på rummet och får du larma , den ordinarie barnmorskan som skulle varit hos mig har inte ens hälsat elelr presenterat sig, hon får då hjälpa mig med krystningsfasen, men går så fort o barnet är ute efter en krystvärk. Efteråt ber jag henne tömma min blåsa men säger att de inte behövs, tills jag tjatar om att hon ska kolla min blåsa, visar sig att den är överfull(kunde inte kissa) och hon tömmer den.. men att jag ens ska behöva säga till och tjata för att få henne att förstå? Ska de inte räcka med att säga att jag inte kan kissa? Tycker ni jag överdriver eller va de dåligt bemötande? Är öndå tacksam att jag fick plats, och fick edan samt att allt gick så bra och att min kropp tog hand om det. Vet att de finns mardrömsförlossningar så min var ju drömmen i jämförelse , men själva bemötandet jag syftar på nu