• Seriefantast

    Låg temp?

    Jag har precis gått in i vecka 10 och vi försökte i nästan 2 år att bli gravida, under den tiden har man ju läst om alla metoder osv. Nu till mitt ?bekymmer?, man har ju hört att tempen går upp om man blir gravid och därför kan se det innan ett test om man tempar. Men min temp ligger fortfarande jättelågt på 35,2-35,6 precis samma som innan jag blev gravid. Är detta vanligt? De första veckorna var jag jätteorolig över detta då jag trodde de tydde på missfall. Löjligt, jag vet. Men med mf i bagaget och alla möjliga teorier på internet så blir man ju inte klok 

  • Svar på tråden Låg temp?
  • Gasellen87

    inte så insatt men varför fortsätta tempa? Tänker att de skapar mer oro än gör nytta? precis som med att fortsätta testa sig och analysera om testet är starkare eller ej. 


    Är det tempen som du har efter ägglossning? eller är det din temp mellan mens -äl? För tempen stiger väll vid äl och sjunker om mensen Är på ingång? 

  • Gasellen87

    inte så insatt men varför fortsätta tempa? Tänker att de skapar mer oro än gör nytta? precis som med att fortsätta testa sig och analysera om testet är starkare eller ej. 


    Är det tempen som du har efter ägglossning? eller är det din temp mellan mens -äl? För tempen stiger väll vid äl och sjunker om mensen Är på ingång? 

  • Seriefantast
    Gasellen87 skrev 2022-06-15 21:44:23 följande:

    inte så insatt men varför fortsätta tempa? Tänker att de skapar mer oro än gör nytta? precis som med att fortsätta testa sig och analysera om testet är starkare eller ej. 


    Är det tempen som du har efter ägglossning? eller är det din temp mellan mens -äl? För tempen stiger väll vid äl och sjunker om mensen Är på ingång? 


    Nej jag gjorde det bara av ren nyfikenhet först, nu har jag gjort det pga njurstenar och vill hålla koll så jag inte får feber Tungan ute Har ju sett också att de är en liten där inne så jag är inte orolig just nu, mest nyfiken för de här med tempning låter som något hittepå, eller så är alla olika Flört
  • Maymom

    Du verkar ha en väldigt låg temp.
    min ligger på runt 35,9-36,15 mellan mens och ÄL. efter ÄL går den upp till 36.4-36.6. Vid graviditet har den stigit mot 36.8. 


    man ska sluta tempa efter konstaterad graviditet. Den kan sjunka för att det är missfall men den kan också sjunka utan att nåt är fel men då blir man ju kanske ändå orolig. Så lägg bort termometern nu. :)

  • Seriefantast
    Maymom skrev 2022-06-15 22:12:41 följande:

    Du verkar ha en väldigt låg temp.
    min ligger på runt 35,9-36,15 mellan mens och ÄL. efter ÄL går den upp till 36.4-36.6. Vid graviditet har den stigit mot 36.8. 


    man ska sluta tempa efter konstaterad graviditet. Den kan sjunka för att det är missfall men den kan också sjunka utan att nåt är fel men då blir man ju kanske ändå orolig. Så lägg bort termometern nu. :)


    Jag har låg temp, men i vanliga fall har jag 36, aldrig under. Kanske är omvänt för mig haha. Behöver dock hålla koll så att jag inte får feber just nu :)
  • Lilant

    Tempen ska sjunka under graviditetens  andra tredjedel för att sen gå upp i slutet igen. Varför vet jag ej och det gäller säkert inte alla.

Svar på tråden Låg temp?