• Linneaaaaaa

    För lite fostervatten

    Hej. Jag är ny här och hoppas på att få lite hjälp. Har googlat runt en hel del här men tänkte nu se om någon av er har varit i samma situation.
    Är i skrivande stund i vecka 19 (18+5)


    jag blev inlagd för 2 veckor sedan då dom misstänkte läckage av fostervatten. Efter vidare undersökningar kom man fram till att det fanns fostervatten men att det var sparsamt. Tog prov i slidan som gav utslag på fostervatten men hade en blödning i samband med provet vilket kan ge falskt svar.
    Vi har varit på RUL idag där barnmorskan sa ganska snabbt att hon såg att det var sparsamt med fostervatten (i underkant) men att bebis var perfekt i storlek för sina veckor och att alla organ fungerade som dom skulle (det man Kan se)
    Har någon varit i min situation? Har någon tips på hur man kan öka mängden fostervatten? Har någon info om vatten och stevia kan hjälpa? 


    har någon fått samma ?diagnos? där det ändå gått vägen?

    //Tacksam för era svar

  • Svar på tråden För lite fostervatten
  • MammaKajsa

    Hej Ts

    Jag fick fostervattensläckage med vårt andra barn. Märkte att det läckte tre gånger om jag minns rätt. Var såå orolig, och blev också inlagd på sjukhus. Men det gick till sig efter några veckor, och sen stabiliserades mängden fostervatten. Idag är knyttet i magen nyss fyllda 18 år  

  • Linneaaaaaa

    MammaKajsa
    åhh okej??


    ja vi håller alla tummar och tår som går. såklart är det en lättnad att han hittills har utvecklas exakt som han ?ska? trots att jag haft lite vatten i ca 3 veckor. hoppas på att något mirakel händer och att det tills nästa vecka har ökat på i mängden vatten

Svar på tråden För lite fostervatten