• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Märta?
  • Anonym

    Fult, väldigt fult. Hårt och... förfärligt.
    Det tillsammans med Beda, Hilda, Hulda, Tekla... och fler jag inte kommer på nu, skulle jag inte önska min värsta fiende att heta.

  • Anonym (aaa)

    Det är iaf bättre än Berta, som min mormor hette Glad, men nej, jag skulle inte välja Märta om det är till ett litet barn. 

    Jag hade en klasskompis som berättade att hennes mormor eller farmor + dennes syskon hette Märta, Berta och Herta - lite kul ändå. 

  • Anonym (Lina)

    Jag har lite svårt för åäö i namn. Föredrar Marta som jag tycker är rätt fint. Men hatar inte namnet Märta, fast verkligen ingen facorit heller.

  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2022-06-20 08:24:07 följande:

    Jag har lite svårt för åäö i namn. Föredrar Marta som jag tycker är rätt fint. Men hatar inte namnet Märta, fast verkligen ingen facorit heller.


    Håller med om Marta, det skulle kunna funka. 
    Men Märta??? Nej, inte ens en gång på tusen år.
  • flygrl

    Men shit va negativa många (alla?) är mot namnet Märta. Själv tycker jag det är supergulligt, en riktig favorit faktiskt. Solig

  • Corly

    Ja du, jag hette Märta i mellannamn och led ända fram till dagen då jag bytte det till Marta istället. välj annat namn till barnet tycker jag.

  • Janina95

    Älskar namnet Märta, hade en tant som hette så. 
    Ville döpa min dotter det men då halva släkten är från Polen och inte kan uttala Ä som vi haha.. Så då fick det bli Ada istället :) 

  • Anonym (E)

    Tycker också det är jättefint. tycker precis tvärtemot vad nån annan skrev här, det och Hilda och Hulda är superfina och mysiga. Marta, marte och Marit är fina liknande namn.

    skit nu i vad vissa skriver för elakheter här och välj Märta. Du gillar ju det!!! :D

  • fluu

    Love it! Frejdigt och rejält. Enkelt och trevligt. Passar hela livet. Hade jag inte haft så väldigt många Märtor runt mig hade jag kunnat döpa en dotter till det. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Märta?