• sextiotalist

    Tråden för oss som vill klaga och kräkas på saker som vi inte kan göra något åt

    Jag börjar, de har tagit bort mitt favoritschampo, så nu måste jag testa igenom marknadens alla schampo innan jag hittar ett som jag trivs med.
    Nej, jag vill inte ha förslag, eftersom det är en tråd för oss som vill klaga och kräkas på saker som vi inte kan göra något åt.
    Det är endast "styrkekram" och omtanke (och ett hjärta eller två) som gäller

    (Den här tråden har jag velat skapa länge)

  • Svar på tråden Tråden för oss som vill klaga och kräkas på saker som vi inte kan göra något åt
  • BeautifulLiz
    Gameofthrones skrev 2022-06-20 14:44:43 följande:
    Har inte Rusta då? 
    Nej, dessvärre inte.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Gameofthrones
    BeautifulLiz skrev 2022-06-20 16:30:00 följande:
    Nej, dessvärre inte.
    Har du mer lågbudget butiker omkring? Normal är en sådan. Ingen inredning. Mera snacks, hårvård, hudvård etc. Lite av allt möjligt. 
  • BeautifulLiz
    Gameofthrones skrev 2022-06-20 16:33:20 följande:
    Har du mer lågbudget butiker omkring? Normal är en sådan. Ingen inredning. Mera snacks, hårvård, hudvård etc. Lite av allt möjligt. 
    Normal finns inte här, men många andra. Har dock inte lyckats hitta den vätskan någonstans.
    De på ÖB beklagade, hon som jag frågade saknar denna produkt lika mycket som jag.

    Jaja, det är ingen jätteförlust men det är lite surt.
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Ingenpsykolog
    sextiotalist skrev 2022-06-20 14:32:50 följande:
    Barnängens Pärlglans
    Det är mitt favoritshampo också. Blev bestört när det plötsligt inte fanns. Har en del kvar, så jag har inte behövt fundera så mycket över det än. Däremot konstaterade jag då att alla produkter verkade ha bytt färg

    Men det kan finnas hopp. Jag kollade på Barnängens hemsida alldeles nyss, 

    www.barnangen.se/produktlinjer/

    och följande beskrivning återfinns under schampot som nu har rosa lock:

    Schampo Glans
    Lystergivande och vegansk* formula med blomsterolja. Reparerar och mjukgör håret från rot till topp utan att tynga ner, för hår med pärlglans. Använd tillsammans med Barnängen Glans-balsam."

    Jag har som sagt inte utforskat eller testat det än, men håller tummarna för att det kanske kan vara en värdig ersättare. 
  • Ingenpsykolog

    Ursäkta att jag gjorde det du inte bad om förresten. Jag avskyr också när favoritprodukter försvinner, och delar din irritation. Här kommer ett lass med styrkekramar!

  • sextiotalist
    Ingenpsykolog skrev 2022-06-20 20:45:48 följande:

    Ursäkta att jag gjorde det du inte bad om förresten. Jag avskyr också när favoritprodukter försvinner, och delar din irritation. Här kommer ett lass med styrkekramar!


    Hjärta
  • Themis
    Embla twopointoh skrev 2022-06-20 15:46:11 följande:
    Min man älskar citronglass, men är galen på att det bara finns sorbet i den smaken att köpa.
    Gör egen lemoncurd med minskad sockermängd, blanda ner i halvsmält köpt vaniljglass och frys om? Det är inte särskilt svårt faktiskt.

    Dricker man alkohol kan det bli bra med lite styrka också, en skvätt cointreau eller så.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • jeanette02

    Ja jag saknar fortfarande Marabou's chokladkaka Jordnötsdukat tror jag var namnet. Gud så god. Fanns till jag var runt 15. Är nu typ 40.
    Hoppas den gör återkomst! 

  • sextiotalist
    jeanette02 skrev 2022-07-03 19:30:59 följande:

    Ja jag saknar fortfarande Marabou's chokladkaka Jordnötsdukat tror jag var namnet. Gud så god. Fanns till jag var runt 15. Är nu typ 40.
    Hoppas den gör återkomst! 


    Hjärta
    Styrkekramar
  • Gullvivor

    Min favoritglass Twister finns inte att köpa längre pga att GB slutat exportera från Ryssland. Det gör ont i själen. Mycket ont.

  • Gameofthrones

    Mmm, Twister en klassiker. Det är endel glassar som är försvinna. Det märks. 

    Men min absoluta favorit är Texas pecan sååå go!

  • exandthecity

    Alla dessa gallerior!
    Polisen har ju inga resurser.. 40 spänn för en kanelbulle..

    ..men det får man ju inte säga i det här landet

  • Bobbafatso

    Stark sol nu på sommarn, man blir ju blind! Irriterande att behöva kisa och ta sig fram. 

  • Themis
    exandthecity skrev 2022-07-04 14:28:37 följande:

    Alla dessa gallerior!
    Polisen har ju inga resurser.. 40 spänn för en kanelbulle..

    ..men det får man ju inte säga i det här landet


    Var du glad som ens kan äta kanelbullar.
    För det kan inte jag längre.

    46 lyckliga år och sen- BAM!- proteinallergi mot vete.

    Kan inte ens gå in i en pizzeria längre, då blir jag sjuk. Och det är så många ställen som inte ens har något alls jag kan äta (har fler allergier).

    Espresso house t.ex. Finns bokstavligen inget där som jag kan äta men jag älskar deras kaffe.

    Så jag går ständigt runt med ett halvt skafferi i handväskan för annars kan jag inte fika på stan.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
Svar på tråden Tråden för oss som vill klaga och kräkas på saker som vi inte kan göra något åt