• Casper9

    Bli av med jobbet?

    Hej jag är alkoholist ovj har fått ett återfall. kan jag bli av med jobbet nu?

  • Svar på tråden Bli av med jobbet?
  • Anonym (sss)
    Casper9 skrev 2022-06-21 16:16:47 följande:
    Bli av med jobbet?

    Hej jag är alkoholist ovj har fått ett återfall. kan jag bli av med jobbet nu?


    Du fattar nog att ingen här kan svara på det. Varför ställer du en så generell fråga? Du får kolla med din arbetsplats. 
  • Mantrasina

    Arbetsgivarens rehabiliteringsansvar är faktiskt väldigt långtgående. De kan inte sparka dig för det utan är skyldiga att försöka hjälpa dig. Prata med din chef!

  • Casper9

    Jag höll uppe med alkoholen i två år sen blev det mycket på jobbet ovj jag tog ett glas vin för att koppla av. Sen var jag fast igen tyvärr. 

  • Anonym (U)
    Casper9 skrev 2022-06-21 16:40:55 följande:

    Jag höll uppe med alkoholen i två år sen blev det mycket på jobbet ovj jag tog ett glas vin för att koppla av. Sen var jag fast igen tyvärr. 


    Jag kände en kirurg som hade mkt problem med alkohol och opererade dagen efter han varit väldigt berusad. Det blev sparken. hade han sökt hjälp istället och inte gått till jobbet i sitt tillstånd så hade han troligtvis haft jobbet kvar
  • Casper9
    Anonym (U) skrev 2022-06-21 16:45:09 följande:
    Jag kände en kirurg som hade mkt problem med alkohol och opererade dagen efter han varit väldigt berusad. Det blev sparken. hade han sökt hjälp istället och inte gått till jobbet i sitt tillstånd så hade han troligtvis haft jobbet kvar
    Jag arbetar inte som kirurg 
  • Anonym (U)
    Casper9 skrev 2022-06-21 16:46:14 följande:
    Jag arbetar inte som kirurg 
    Tur 
  • FredrikLiksom
    Casper9 skrev 2022-06-21 16:46:14 följande:
    Jag arbetar inte som kirurg 
    Det går nog applicera på fler yrken.

    alla typer av chaufförer
    pilot
    flygledare
    lokförare
Svar på tråden Bli av med jobbet?