• Amandatjejen

    När firar man midsommar med midsommarstång???

    Hej! Jag har ju trott att man firar midsommar nu på lördag den 25e juni men sen googlade jag och det verkar vara på fredag man reser midsommarstången osv? Är sååå ledsen! När firar man? om det är på fredag så missar jag midsommar för jag flyger hem på fredag kvällen. Fast sen kanske man kan fira på lördagen ändå fast blir så tråkigt ju..????

  • Svar på tråden När firar man midsommar med midsommarstång???
  • Embla twopointoh

    Sedan 50-talet någon gång är midsommarafton alltid på en fredag (innan dess var det den 23 juni). Det är alltså på fredag det är midsommarafton, så tyvärr missar du midsommarfirandet med dans kring stången.

  • flygrl
    @TS: Som sagt är det midsommarafton dvs på fredag man firar så du får försöka tajma bättre till nästa år. FAST jag vet inte hur du tänkt fira MEN jag vet det finns större firanden där man kör både midsommarafton och midsommardagen. 

    Har bla. vart med om dans kring stången och hela grejen på midsommardagen på en sorts hembygdsgård i Uppsala som heter Disagården. Det är jättemånga människor där båda dagarna och full fart. Kanske kan du hitta nåt sånt?

    Glad midsommar i vilket fall! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden När firar man midsommar med midsommarstång???