• xjbxxbcbchc

Vill ha barn

Hej 

Är det ok eller inte att en jobbar kompis frågar om jag vill hjälpa henne att bli gravid.?

föräldrar
  • Svar på tråden Vill ha barn
  • Anonym (Jag)

Det bestämmer du själv. 

• Anonym (Fläppo)

Vill du ha barn? Om ja är det väl jättebra att hitta en medförälder.

Är du beredd på att betala underhåll och skriva under faderskap? Inbilla dig inte att du kan förbli Anonym donator då mamman när som helst kan starta en process om faderskapstest, retroaktivt underhåll etc etc... Allra helst den dagen hon eventuellt hittar en partner som påpekar barnets rättigheter till sitt ursprung..

Det kommer finnas en farmor och farfar på din sida.... Och övrig släkt.. Som barnet har rätt att knyta an till. Kommer barnet få det? 

Hur ställer sig en eventuell partner sig till detta för din del? 

Tänk igenom detta noggrant vad detta kommer få för konsekvenser för DIG.. 

• Anonym (Öh?)

Upp till dig, men vill du betala underhål /månad? Vill du bli farsa? Gå igenom med detta i ett korrekt beslut.

Den dagen är för BB. Skriver hon då fader okänd? Ska du vara lekfarbror som kommer med presenter en gång om året oc och vid jul?Det är mkt och tänka på har du genetiska sjukdomar? Osv. 

• Anonym (Nej)

Spontant tänker jag nej. Spermier är en sak, föräldraskap en STOR sak. Hade du tänkt vara en aktiv del av det barnets liv, för resten av livet? Som en riktig pappa? Ta pappadagar, stötta ekonomiskt, regelbundet umgänge, se barnet växa upp, presentera hen för din sida av familjen, låta hen ärva?

Ett barn är inte bara att spruta i en kopp/vagina, det är så mycket mer!

Svar på tråden Vill ha barn