• Anonym (Tini)

Glömde ni ta bilder igår på stranden eller tog ni alldeles för många?

Vi är lite oense om man " måste" ta kort i vardagen på barnen varje dag. Kan man åka på en utflykt utan att man tagit en enda bild alternativt enbart 1-3  bilder.

Eller måste en dag vara förevigad med minst 10 uppmot 30 bilder plus gärna nåt videoklipp.

Hur många bilder tog ni på barnen igår tex? 

Tar ni kort VARJE DAG, även en hemma dag på barnen som ute och leker.

• Svar på tråden Glömde ni ta bilder igår på stranden eller tog ni alldeles för många?
  • Anonym (Oftast)

Tog 24 bilder idag
    18 på barnen

• Medelad20
    Anonym (Oftast) skrev 2022-07-26 22:41:54 följande:

Tog 24 bilder idag
    18 på barnen

Varför måste du ha 18 bilder på barnen.på samma dag?
  • Spucks

Jag tar absolut inte bilder varje dag. Det går oftas flera månader utan att jag har tagit några bilder. Låter lite besatt att "behöver" göra foto av sina barn varenda dag. Som de som knappt upplever något under resor och liknande, för de njuter inte av upplevelsen untan enbart letar efter tillfällen för bra foton.

• Anonym (Oftast)

Fast ni som säger att ni inte tar bilder så ofta har säkert någon annan som tar bilder då. Kanske får ni bilder skickade till er men som ni själva ej tagit. Kanske tar partnern mer bilder så det finns ändå bilder från de flesta dagar ändå.

Jag tog inga bilder idag, egentligen var det min mor som hade med sig kamera, då tyckte jag det räckte, får ju ändå de bilderna skickade till mig.

• Spucks
    Anonym (Oftast) skrev 2022-07-27 01:01:05 följande:

Fast ni som säger att ni inte tar bilder så ofta har säkert någon annan som tar bilder då. Kanske får ni bilder skickade till er men som ni själva ej tagit. Kanske tar partnern mer bilder så det finns ändå bilder från de flesta dagar ändå.

Jag tog inga bilder idag, egentligen var det min mor som hade med sig kamera, då tyckte jag det räckte, får ju ändå de bilderna skickade till mig.

Nej, det har jag inte. Jag txker det är väldig konstig att du är så övertygad om att alla föräldrar vill ha/behöver bilder på sina barn från (nästan) varenda dag, att man SÄKERT måste ha någon annan som fotar barnen jämt om man själv inte gör det.
  • Anonym (Oftast)
    Spucks skrev 2022-07-27 16:40:18 följande:
    Nej, det har jag inte. Jag txker det är väldig konstig att du är så övertygad om att alla föräldrar vill ha/behöver bilder på sina barn från (nästan) varenda dag, att man SÄKERT måste ha någon annan som fotar barnen jämt om man själv inte gör det.
    Speciellt på sommaren har ju barnen så roligt, nåt kanske händer för första gången tex, alltid är det något speciellt varje dag ( ofta flera gånger på en dag)

Barnen badar i hemmapoolen. Då ska det fotas, man kör bil och åker förbi grisar som barnen vill ut titta på, zå vill man föreviga det. Roligt se tillbaka på att jaha här hade vi stannat till och tittade på grisar. Här badade du i pool.
    Nästa dag var vi bara hemma och ritade med gatlyktor på uppfarten, känner ni inte att allt sådant behöver hamna på bild.
    Nästa dag står barnen och pantar flaskor själv, det vill man föreviga osv.
  • Anonym (H)
    Anonym (Oftast) skrev 2022-07-27 17:03:11 följande:
    Speciellt på sommaren har ju barnen så roligt, nåt kanske händer för första gången tex, alltid är det något speciellt varje dag ( ofta flera gånger på en dag)

Barnen badar i hemmapoolen. Då ska det fotas, man kör bil och åker förbi grisar som barnen vill ut titta på, zå vill man föreviga det. Roligt se tillbaka på att jaha här hade vi stannat till och tittade på grisar. Här badade du i pool.
    Nästa dag var vi bara hemma och ritade med gatlyktor på uppfarten, känner ni inte att allt sådant behöver hamna på bild.
    Nej, jag känner inget behov av att fota typ allt som händer. Med mina fyra barn är min erfarenhet att man sällan ens kollat på foton. Visst kul att ha foton, men vem orkar kolla igen hundratals foton? 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Oftast) skrev 2022-07-27 17:03:11 följande:

Vi är samlare i grunden. Vi samlar även minnen.

Det fanns en tid då vi gjorde narr av kineser som tog överdrivet mycket bilder, vi slår dom troligtvis med hästlängder nu. Priset man betalar är att man inte är lika närvarande.
  • Anonym (Få)

Nej jag har aldrig tagit massa bilder varje dag eller ens varje vecka på mina barn..o nej ingen annan gör det heller..
    visst har vi varit i väg på en utflykt så tar jag lite bilder både på barn o på platsen vi är på..är vi i en djurpark så är 2 av 10 bilder på barnen..de övriga 8 är på olika djur..

Jag tar inte fler bilder för jag vill uppleva ögonblicken med barnen inte genom en lins ..
    o eftersom mina barn inte längre är småbarn utan lite äldre kan jag tala om att titta på gamla bilder gör man ytterst sällan o barnen är inte särskilt intresserade heller..
    mina egna föräldrar var som jag..o jag har aldrig saknat att inte hela min uppväxt finns dokumenterad i detalj via foton..mina föräldrar har däremot berättat om olika episoder så livfullt  och ofta att jag minns dem ,något de kunnat göra eftersom de var närvarande i stunden …

• Anonym (Oftast)

Idag  på stranden blev det runt 50 bilder. Men flera är  tagna under några sekunder, dvs man knäpper 3-4 i följd , vissa är sämre, barnet tittar/ ner/ bort, blundar osv. Men tar ändå inte bort så många. Knäppte då de lekte i vattnet, då de fikade på stranden tex.

• Anonym (Oftast)

Enbart 4 bilder idag, men då är vi sjuka!

• Anonym (Oftast)

Idag på stranden blev det 23 bilder sedan 7 bilder hemma.

Svar på tråden Glömde ni ta bilder igår på stranden eller tog ni alldeles för många?