• Annemarit123

Bisolvon och inositol för att öka chanserna att bli gravid

Jag och min sambo har försökt bli gravid med bebis nr 2 i 9 månader nu. Börjar bli fundersam på vad ska kan vara ?fel? när vi inte lyckas. Jag är under 30, min sambo också. Jag har regelbunden menscykel på 27 dagar och lever hälsosamt. Nu går jag i tankarna om jag ska börja med inositol och bisolvon för att öka chanserna. Funkar inositol trots att jag inte har PCOS? Finns det någon som testat bisolvon för att öka chanserna att bli gravid? Har det lyckats? 

• Svar på tråden Bisolvon och inositol för att öka chanserna att bli gravid
  • Anonym (G)

Nej, bisolvon hjälpte inte mig. 

• Anonym (M)

Första gången jag testade bisolvon blev jag gravid. 
    Fick missfall. Testar det nu igen. 
    Vet inte om de va pga bisolvon eller inte. Skadar inte att testa. 

• Anonym (Ingen hostmedicin)

Å jag blev gravid 4 ggr utan hostmedicin. Vad betyder det? 

• Anonym (M)
    Anonym (Ingen hostmedicin) skrev 2022-06-27 20:26:26 följande:

Å jag blev gravid 4 ggr utan hostmedicin. Vad betyder det? 

Det betyder när en kvinna inte kan bli gravid så vill man gärna testa allt för att se om det kan hjälpa. Förstår det är svårt för andra förstå när man aldrig varit i den situationen. 
    Men bara gnugga salt i såren på oss alla. Hoppas du mår bättre av det. Patetiskt...
  • Annemarit123

tack för alla svar!

vet någon om inositol allmänt hjälper mot graviditetssvårigheter eller bara för personer med PCOS?

• Anonym (Nina, 43 år)

Jag använde bla Inositol och Q10 när jag försökte bli gravid efter 2 st missfall.
    Jag blev gravid  efter 1 år, och allt gick bra, tänkte att det berodde på kosttillskottet.   Men de tre följande åren blev jag gravid två gånger till,  oplanerat,  utan kosttillskott och det gick bra.  
    Så hade jag fått frågan för 5 år sedan så hade jag svarat att det funkar.
    Men efter ytterligare två graviditeter som varit oplanerade,  är jag osäker :) 

• Anonym (Funka)

Hej

Jag testade bisolvon efter många månaders försök utan resultat, blev gravid på en gång. Blev dock missfall i vevka 5. 

Nu när vi planerade för graviditet igen, så försökte vi 3 månader först utan resultat sedan beställde jag mucinex expectorant (typ samma som bisolvon) provade den och blev då gravid på första försöket, är nu gravid i vecka 10 och allt ser bra ut :) säger inte att det funkade pågrund av medicinen då det lika väl kan vara slumpen, men det skadar ju inte att prova

Jag hade avsaknad av fertilt sekret och använde av den anledningen :) 

Lycka till! 

• Anonym (G)
    Anonym (M) skrev 2022-06-27 20:24:12 följande:

Du blev inte gravid på grund av bisolvon. Annars skulle ju alla som tar bisolvon bli gravida och läkare skulle ordinera det till dem som har svårt att bli gravida. 
  • Anonym (G)
    Anonym (M) skrev 2022-06-27 21:33:23 följande:
    Det betyder när en kvinna inte kan bli gravid så vill man gärna testa allt för att se om det kan hjälpa. Förstår det är svårt för andra förstå när man aldrig varit i den situationen. 
    Men bara gnugga salt i såren på oss alla. Hoppas du mår bättre av det. Patetiskt...
    Och om man har svårt att bli gravid hjälper inte bisolvon och det är dumt att pracka på ts att tro att nåt hokus pokus ska hjälpa, då är det väl bättre att ge rådet att göra en fertilitetsutredning för både mannen och kvinnan och få ordentliga råd av en läkare! 
    Anonym (M) skrev 2022-06-27 20:24:12 följande:

Du gör kopplingen hostmedicin-gravid men inte hostmedicin-missfall? 
    Ditt inlägg är obegripligt. Varför gör du bara den koppling som är den du vill se? 
    "Fick missfall, testar det nu igen. Vet inte om det var pga Bisolvon eller inte. Skadar inte att testa"

Om det funkar skulle vi behöva vara extra noga med skydd under förkylning och hostmedicin. 

Jag blev gravid utan. Den kopplingen var inte ok tydligen. Ändå är den 100 % sann. 
    Anonym (M) skrev 2022-06-27 21:33:23 följande:
    Man är knappast patetisk om man inte tror på att hostmedicin underlättar för folk att bli gravida. Realist möjligen. 
Svar på tråden Bisolvon och inositol för att öka chanserna att bli gravid