• 3em

    Någon mer som drabbats av njurstas i sin graviditet och fått en stent inopererad??

    Jag fick såna otroliga smärtor i min högra njure dagen 5/6. På akuten fick jag ketogan som smärtlindring som knappt hjälpte. De trodde först att det var njursten som snart skulle släppa. De fick inte röntga mig pga graviditeten men med ultraljud såg de att min njure var utvidgad, dock ingen sten som fastnat. De skickade hem mig med mer smärtlindring. Mådde skit av ketogan, var illamående, tappade aptit och hade fortsatt smärta i njuren, bara sov och var dåsig. Ringde min bm efter två dagar som sa att jag skulle åka in till akuten igen. Där visade det sig att mina värden hade försämrats sedan sist och fick tillslut en tid för operation ytterligare två dagar senare. Fyfan för den vidriga operationen, lokalbedövning som inte hjälpte ett dugg. Låg och skrek i operationssalen. De lyckades iaf sätta in en stent som sitter mellan njure och urinblåsa för att få flöde där emellan. Njursmärtan försvann direkt efter men nu blöder det när jag kissar och svider konstant.  Detta hände i v 21/22 och är nu snart i v 25. Stenten ska bytas ut efter tre mån igen vilket jag fasar för! Sen ska jag föda med den där i mig. Är verkligen livrädd att föda med ett främmande föremål I min kropp.  Någon mer som drabbats av detta och hur fasiken ska man lyckas föda barn med den där? Hur var det efter förlossningen? Ännu fler komplikationer? Hade aldrig hört talas om detta innan!

  • Svar på tråden Någon mer som drabbats av njurstas i sin graviditet och fått en stent inopererad??
Svar på tråden Någon mer som drabbats av njurstas i sin graviditet och fått en stent inopererad??