• Tue 28 Jun 2022 14:48
    914 visningar
    3 svar
    3
    914

    Plussat

    Okej, som rubriken lyder, jag har plussat på gravtest, detta var inte alls planerat, och känner massor av olika känslor nu...

    Vi har god ekonomi så den biten är inte problemet..  
    Vi har några barn, så vi är en stor familj, men känner ändå att jag hinner mer alla mina barn och alltid ser och finns för dom, så det är egentligen inte heller problemet.. 
    Men känner mig rädd, lite panik slagen samtidigt som jag är glad.. 

    Tanken är att jag skulle plugga i höst, så med andra ord skulle jag vara tvungen att skjuta upp det, jag har ett fast jobb att gå till... 

    Jag har känt sen ca i mars att det varit något med kroppen  och har tagit test som visat neg, samt att mensen kommit.. Har inte en aning om vilken vecka jag kan tänkas vara i.. 
    Någon som haft så, fått neg några månader samt mens men sen visat sen ändå att man varit gravid? 

    Kan någon bara ventilera med mig?????

  • Svar på tråden Plussat
  • Tue 28 Jun 2022 19:40
    #1

    Jag känner igen mig lite i din situation. Jag blev gravid men fick missfall i slutet på året och sedan bestämde vi att vi skulle fokusera på annat, köpa en gård och renovera.
    Jag har haft diffusa symptom som jag inte har lagt nån vikt vid och dagen innan midsommar tog jag ett graviditetstest "bara för att" jag blev mycket förvånad när det blev två streck!

    Nu försöker vi landa i detta nya samtidigt som jag verkligen hoppas att jag får behålla graviditeten. Min man är 11 år äldre än mig och ska bli morfar i september... Jag har ingen aning om vad hans barn kommer att säga om detta.

    Vad gäller hur länge man kan vara gravid utan att känna det så här jag ingen aning, vissa verkar ju få veta det inget förlossningen typ. 

  • Wed 29 Jun 2022 08:02
    #2

    Ja livet tar en ändring på nå vis, vi har ju som sagt ett "gäng" barn, och dom är det bästa som finns och tycker allt flyter på så himla bra, minsta är 1 1/2.. 

    Hur går dina tankar? Just med renovering osv, för där är ju jag med, allt som är på gång liksom.. allt löser ju sig, det gör det ju alltid..
    För mig är det så himla blandat på nå vis, men tanken på en abort känns sjuk liksom... 

    Vad hans barn säger om er graviditet, får man bara hoppas att det är lycko önskningar, för det är ju endå erat val, oavsett om han ska bli morfar i höst. 
    Så jätte stort grattis till er!! Hjärta

  • Thu 30 Jun 2022 10:41
    #3

    Tack  {#emotions_dlg.flower} 
    Jag hoppas och tror att allting alltid löser sig på bästa sätt. Vi funderar just nu på om vi vill lägga bud på gården eller inte, jag håller på att sälja mitt hus (en liten hästgård) för att vi ska kunna bo ihop på heltid, nu har vi pendlat emellan i ett års tid och bott hos varandra.
    En annan tanke är att bo på hans gård, tillfälligt eller längre, där finns också lite att fixa med men mycket är klart och vi bor nästan gratis där vilket är ett stort plus om bara en ska jobba!

    Jag är 40 år och min man är 51, hans dotter är 28 och som sagt gravid till slutet på augusti. Vi kommer att få barn ett halvår efter henne om allt går bra. Min man är nog väldigt orolig över vad folk (och speciellt hans dotter) ska tänka om hans nya situation. Det är ju dock vanligt som bara den att kändisar får barn i 40-55 års åldern.

    Inga tankar alls på abort för min del. Jag fick ett ma som sagt i slutet på året och tvingades då till abort för att få ut det. Hemskt när man verkligen vill ha det.
    Såklart att jag ibland känner en oro för att orka börja om med dagis, vab och läxor men samtidigt så är det ju underbart att få uppleva den unika kärleken ett barn ger. Och jag har hört flera som säger att de har mer ork som äldre föräldrar då de inte är lika oroliga över allting.

    Hur gamla är ni och hur många barn har ni?

Svar på tråden Plussat