• Villblimamma

Ruvardag 13 minus , ingen mens

Hej! 

vi är ett par som försöker bli gravida. Vi gjorde våran första ET den 17. Idag ruvardag 13 har jag fått minus på stickan ???? vi har testdag på lördag . jag kommer ta att nytt test imorgon och få se men vi är så frustrerade och arga ???? jag har inte haft varken någon blödning eller min mens. Imorgon är det BIM dagen också men ingen tecken att mensen kan dyka upp. 
    vi har tappat hoppet, vi har försökt att bli med barn i ett år utan. 

är det verkligen kört denna ET ? vart tog embryon vägen om det är kört för jag inte har haft någon blödning heller ????
    Dela med er eran erfarenheter . Tack 

• Svar på tråden Ruvardag 13 minus , ingen mens
  • Jag är bara jag

Om du tar progesteron kan det göra så att mensen skjuts på några dagar. Vissa får inte mens förrän de slutar med progesteron. Eller också är du gravid, men hcg är för lågt än. Om man inte blivit gravid krymper embryona bara ihop och det blir inget kvar att få ut med mensen. Embryona är ju mikroskopiskt små.

• Villblimamma
    Jag är bara jag skrev 2022-06-30 21:53:55 följande:

Om du tar progesteron kan det göra så att mensen skjuts på några dagar. Vissa får inte mens förrän de slutar med progesteron. Eller också är du gravid, men hcg är för lågt än. Om man inte blivit gravid krymper embryona bara ihop och det blir inget kvar att få ut med mensen. Embryona är ju mikroskopiskt små.

Vi är så besvikna . Fick minus idag också på BIM ;( idag ska ringa till kliniken och kolla om vi kan sätta in en annan direkt efter mensen.
  • Jag är bara jag
    Villblimamma skrev 2022-07-01 06:53:19 följande:
    Vi är så besvikna . Fick minus idag också på BIM ;( idag ska ringa till kliniken och kolla om vi kan sätta in en annan direkt efter mensen.
    Beklagar! De brukar vilja att man väntar en mens mellan för det är rätt påfrestande för kroppen att genomgå en IVF-behandling med alla hormoner så det är bra om de är helt ute innan FET.
Svar på tråden Ruvardag 13 minus , ingen mens