• Missmissmiss

    Tandblekning

    Jag gjorde en tandblekning i onsdags  (skena med blekmedel och plasmaljus i 50 minuter på en klinik som räknas som bra.

    Kände obehag under behandlingen men tänkte att det är normalt. 

    Jag misstänker att blekmedel runnit ut ocj att jag fått frätskador  munnen under tungan där det är rätt och som en vit beläggning som ger obehag. 


    Någom som varit med o
     detta? 


    Känner mig lite orolig 


     

  • Svar på tråden Tandblekning
  • Anonym (Mm)

    Ring stället du gjorde behandlingen på och rådfråga. 

  • Anonym (Återbesök)

    Du lär ju dessutom ha  ett inplanerat återbesök inom två v efter blekningen. 

  • Missmissmiss

    Jag ringde till dem igår och tandsköterskan återkopplade via receptionisten att det förmodligen blivit en frätskada i munnen eftersom blekmedel runnit ut. Inte så vanligt tydligen kan det hända. 


    Har inget återbesök som ingår. 

    det har blivit som vita fält i nedre delen av underkäken som svider samt ont under tungan. Skrev här för att jag ville höra om någon annan eller andra varit med om liknande. 


     

  • Anonym (Mm)
    Missmissmiss skrev 2022-07-01 17:04:51 följande:

    Jag ringde till dem igår och tandsköterskan återkopplade via receptionisten att det förmodligen blivit en frätskada i munnen eftersom blekmedel runnit ut. Inte så vanligt tydligen kan det hända. 


    Har inget återbesök som ingår. 

    det har blivit som vita fält i nedre delen av underkäken som svider samt ont under tungan. Skrev här för att jag ville höra om någon annan eller andra varit med om liknande. 


     


    Låter ju ganska oseriöst ärligt talat. Du får ringa tillbaka och säga att du vill att dom kollar på skadan, och ger dig behandling för att åtgärda frätskadan. Givetvis skall du inte betala något för det i så fall. 


    Blir dom tjurig och vägrar. Ring till din vanliga tandläkare och förklara läget. Någon måste kolla på skadan, och göra en bedömning av den. 

  • Anonym (Återbesök)
    Anonym (Mm) skrev 2022-07-02 11:10:40 följande:

    Låter ju ganska oseriöst ärligt talat. Du får ringa tillbaka och säga att du vill att dom kollar på skadan, och ger dig behandling för att åtgärda frätskadan. Givetvis skall du inte betala något för det i så fall. 


    Blir dom tjurig och vägrar. Ring till din vanliga tandläkare och förklara läget. Någon måste kolla på skadan, och göra en bedömning av den. 


    Verkligen. Seriösa har återbesök som ingår. Min vän gjorde det för en månad sedan och återbesök ingick efter två v. 
  • Anonym (XXX)

    Ring Folktandvården och be att få en akuttid. De har inget vinstintresse, där kan du få en objektiv bedömning, och dom kommer inte att försöka lura på dig några fler behandlingar. 

    ...fast jag tycker att du borde ha sagt till, direkt när du kände att det sved. 

  • Missmissmiss

    Jag frågade innan om det skulle göra ont och fick till svara att ja, det kan kännas. 


    sa sedan när det var klart att det känns som jag har en stor kula under tungan och fick till svar att ?ja men du har haft skemot osv i munnen?. Ringde dem i torsdags och receptionisten kontaktade direkt sköterskan pch återkopplade till mig. Blekmedel har nog läckt ut och blivit en frätskada. Skulle låta det vara och så sa de artist nog får räkna med en vecka. 

    Har tid hos tandhygienist på FV på torsdag. åt melon förut och det sved så jag kunde inte fortsätta äta. 


    Kommer aldrig någonsin att bleka tänderna igen och det blev inte ens bra i underkäken. Typ 0 skillnad men de sa att man oftast får göra 2 ggr. Även om de är trevliga så vill jag ha pengarna tillbaka eller så får de bjuda på ngn massage eller liknande. Så typiskt detta ????

  • Anonym (Återbesök)
    Missmissmiss skrev 2022-07-02 15:39:43 följande:

    Jag frågade innan om det skulle göra ont och fick till svara att ja, det kan kännas. 


    sa sedan när det var klart att det känns som jag har en stor kula under tungan och fick till svar att ?ja men du har haft skemot osv i munnen?. Ringde dem i torsdags och receptionisten kontaktade direkt sköterskan pch återkopplade till mig. Blekmedel har nog läckt ut och blivit en frätskada. Skulle låta det vara och så sa de artist nog får räkna med en vecka. 

    Har tid hos tandhygienist på FV på torsdag. åt melon förut och det sved så jag kunde inte fortsätta äta. 


    Kommer aldrig någonsin att bleka tänderna igen och det blev inte ens bra i underkäken. Typ 0 skillnad men de sa att man oftast får göra 2 ggr. Även om de är trevliga så vill jag ha pengarna tillbaka eller så får de bjuda på ngn massage eller liknande. Så typiskt detta ????


    Be FTV fota, ge en bedömning av nuvarande status och sedan anmäler du utföraren. 
    Fick hjärnsläpp nu och minns inte vart man anmäler men det ver nog någon annan läsare. 
Svar på tråden Tandblekning