• Svar på tråden Fuktigt väder
  • Anonym (LOL)

    Det här måste ändå vara bland det roligaste jag läst på länge. För det är väl inte en seriös fråga? Isåfall är det ännu roligare! 

  • FredrikLiksom
    Anonym (LOL) skrev 2022-07-01 18:33:11 följande:

    Det här måste ändå vara bland det roligaste jag läst på länge. För det är väl inte en seriös fråga? Isåfall är det ännu roligare! 


    Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Och ett dumt svar var precis vad du nu levererade.

    och ja, jag också. 
  • Anonym (kvällarna är bäst)

    Värmeböljor har väl funnits i alla tider, men ingen vet ju om just denna har med klimatförändringarna att göra. Men med tanke på hur det ser ut i övriga Europa och totaltorkan i världen så är det ju högst troligt.

    Hettan sista veckan är hemsk. Man svettas non stop och känner sig aldrig fräsch och inget torkar. Men lyxproblem jämfört med hur andra i världen lider.

  • Anonym (LOL)
    FredrikLiksom skrev 2022-07-02 00:39:22 följande:
    Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Och ett dumt svar var precis vad du nu levererade.

    och ja, jag också. 
    Om du på fullaste allvar tror att det fuktiga vädret beror på klimatförändringar så tycker jag synd om dig.
  • FredrikLiksom
    Anonym (LOL) skrev 2022-07-02 02:30:11 följande:
    Om du på fullaste allvar tror att det fuktiga vädret beror på klimatförändringar så tycker jag synd om dig.
    Om du på fullaste allvar tror att jag att jag uttryckt en åsikt i klimat/väderfrågan så tycker jag synd om dig.
  • snedtak

    Att säga att en enskild värmebölja beror på klimatförändringarna är svårt. Däremot har värmeböljor redan blivit vanligare pga klimatförändringarna och antalet värmeböljor kommer att fortsätta öka.

    "The frequency and intensity of hot extremes, including marine heatwaves, have increased in recent decades and are projected to keep increasing regardless of the greenhouse gas emissions scenario"[...] (high confidence).
    www.ipcc.ch/report/ar6/wg1/downloads/factsheets/IPCC_AR6_WGI_Regional_Fact_Sheet_Europe.pdf

  • Anonym (Suck)

    Ok, kan ni sluta blanda ihop olika termer? Fuktigt väder är inte detsamma som en värmebölja. Fuktigt väder kan man ha året runt och har med just luftfuktigheten att göra. 

  • stjärnfallet
    Anonym (LOL) skrev 2022-07-01 18:33:11 följande:

    Det här måste ändå vara bland det roligaste jag läst på länge. För det är väl inte en seriös fråga? Isåfall är det ännu roligare! 


    Vad är det som är så konstigt? Flera jag känner påstår detta och även jag tror det har en indikation till fuktigheten. Var aldrig såhär när jag var liten, fuktigt kan det vara men där jag bor har det hållt i sig länge. Man behöver inte låta otrevlig, bittra människa.
Svar på tråden Fuktigt väder