• Sun 3 Jul 2022 13:21
    2600 visningar
    7 svar
    7
    2600

    Genombrottsblödning

    Hej på er alla! Här hemma är babyverkstaden i full gång sen 1.5 år tillbaka. Än så länge inget plus men nu ha jag börja fundera på om de kanske lyckades denna månad. I vanliga fall ha jag alla symtom som finns under pms perioden, ömma spända bröst, svajigt humör och lättretlig molvärk i samband med ägglossning. Denna månad märkte jag att ägglossningen va igång och vi lyckades placera ut myset bra under hela perioden. Ha inte haft minsta lilla pms symtom. Men började må lite så konstigt illa i torsdags och de jag bruka va sugen på fick mig att må mer illa, ska egentligen få min mens idag eller imorgon. Men i fredags började jag blöda lite, va som flytning me blod i. Sen igår blödde jag lite mer men de va inte alls som en vanlig mens. Nu 48 h efter ja började blöda så sluta de. När den egentligen skulle komma. Plus hunger och illamående, ingen mensvärk alls. 

    Nån som plussat när man fått så?

  • Svar på tråden Genombrottsblödning
  • Sun 3 Jul 2022 14:59
    #1

    Ingen som varit me om nått liknande? ????

  • Sun 3 Jul 2022 23:00
    #2

    Jag plussade med min dotter några dagar innan beräknad mens. När mensen var beräknad (ungefär) så började jag blöda lite. Happ, tänkte jag. Det var den graviditeten. Var ledsen och besviken men tänkte att kanske det är en sådan där genombrottsblödning så fortsatte ta tester. Alla visade fortfarande positivt och blev tom starkare. Bara ett lätt flöde, närmare flytningar fast ljusrött. Sen slutade det efter någon dag. Fortfarande positivt. 
     
    Min dotter är nu 9 månader :)

  • Mon 4 Jul 2022 20:11
    #3

    Åh grattis ???? jag hade en ljusrosa flytning idag men sen dess stendött. Ha inte testat än för tänker att de som alla andra månader kommer visa negativt ???? även om symtomen kommer en efter en. Ska testa om några dagar så håll tummarna ????

  • Mon 4 Jul 2022 21:24
    #4
    Brunett89 skrev 2022-07-03 13:21:45 följande:
    Genombrottsblödning

    Hej på er alla! Här hemma är babyverkstaden i full gång sen 1.5 år tillbaka. Än så länge inget plus men nu ha jag börja fundera på om de kanske lyckades denna månad. I vanliga fall ha jag alla symtom som finns under pms perioden, ömma spända bröst, svajigt humör och lättretlig molvärk i samband med ägglossning. Denna månad märkte jag att ägglossningen va igång och vi lyckades placera ut myset bra under hela perioden. Ha inte haft minsta lilla pms symtom. Men började må lite så konstigt illa i torsdags och de jag bruka va sugen på fick mig att må mer illa, ska egentligen få min mens idag eller imorgon. Men i fredags började jag blöda lite, va som flytning me blod i. Sen igår blödde jag lite mer men de va inte alls som en vanlig mens. Nu 48 h efter ja började blöda så sluta de. När den egentligen skulle komma. Plus hunger och illamående, ingen mensvärk alls. 

    Nån som plussat när man fått så?


    Jag mådde småilla och kände mig typ bakis. Tog ett test som visade positivt och 3 h senare blödde jag klarrött blod hela kvällen. Tänkte direkt att det var ett tidigt missfall. Blödde inget mer efter det så tog ett nytt test 3 dagar senare och ringde barnmorskan som sa att jag förmodligen är gravid. Trodde knappt på det men visade sig stämma och imorgon går jag in i vecka 11 och har sett ett tickande litet hjärta! Mina 2 andra graviditeter har jag fått ljusrosa flytningar som har gått över efter någon dag eller två (båda graviditeterna gick vägen). Önskar dig stort lycka till och ta ett test! Skrattande
  • Tue 5 Jul 2022 09:28
    #5

    Åh va roligt att höra! Så stort grattis till graviditeten!! Ja jag hoppas verkligen att jag äntligen får mitt plus på stickan nu! :D Mina bröstvårtor ser nästan uppsvällda ut men inte super ömma. Ja men de där illamåendet känner jag verkligen igen. Känner mig också allmänt glömsk och nästan förvirrad haha. Får lagom mycket utbrott på min sambo också haha.  Ska testa mig när jag får hem testerna som jag beställt! :D

  • Tue 5 Jul 2022 10:01
    #6
    Brunett89 skrev 2022-07-05 09:28:46 följande:

    Åh va roligt att höra! Så stort grattis till graviditeten!! Ja jag hoppas verkligen att jag äntligen får mitt plus på stickan nu! :D Mina bröstvårtor ser nästan uppsvällda ut men inte super ömma. Ja men de där illamåendet känner jag verkligen igen. Känner mig också allmänt glömsk och nästan förvirrad haha. Får lagom mycket utbrott på min sambo också haha.  Ska testa mig när jag får hem testerna som jag beställt! :D


    Uppdatera gärna om hur det går :) Med sonen hade jag extremt ömma bröst, med dottern hade jag det inte alls och den här graviditeten har jag extremt ömma igen så det är verkligen olika det där Tungan ute Var också förvirrad/glömsk min första graviditet. La in osten i skafferiet, brödet i kylskåpet osv haha! 
  • Tue 5 Jul 2022 10:01
    #6
    Brunett89 skrev 2022-07-05 09:28:46 följande:

    Åh va roligt att höra! Så stort grattis till graviditeten!! Ja jag hoppas verkligen att jag äntligen får mitt plus på stickan nu! :D Mina bröstvårtor ser nästan uppsvällda ut men inte super ömma. Ja men de där illamåendet känner jag verkligen igen. Känner mig också allmänt glömsk och nästan förvirrad haha. Får lagom mycket utbrott på min sambo också haha.  Ska testa mig när jag får hem testerna som jag beställt! :D


    Uppdatera gärna om hur det går :) Med sonen hade jag extremt ömma bröst, med dottern hade jag det inte alls och den här graviditeten har jag extremt ömma igen så det är verkligen olika det där Tungan ute Var också förvirrad/glömsk min första graviditet. La in osten i skafferiet, brödet i kylskåpet osv haha! 
  • Mon 15 Aug 2022 14:53
    #7

    Hej
    jag PUFFAR här!

    Hur gick det för dig?
    Jag fick positivt ÄL +9 svagt och gravid på CB tidigt digitalt på BIM. Nu två dagar efter cykeldag 29 molade det i magen imorse och blödde när jag gick på toa. Mörkrött klumpigt och Nu är det alldeles klarrött. 


    är inställd på mf men blir pepp av att höra folks erfarenheter av genombrottsblödningar. 


     

Svar på tråden Genombrottsblödning