• Anonym (Ts)

Män som stirrar på gymmet

Hej, hittar ingen bra kategori för detta ämnet så den får vara här. 

Jag går som många andra till gymmet och det är ett visst problem med detta stirrandet ifrån män. Det finns flera varianter av stirrandet, bland annat stanna upp och bara stå rakt upp och ner och stirra och slutar inte förrän jag går därifrån och ibland stirrar de, går och gör nåt annat, för att sen komma tillbaka och stirra lite till. 

jag är kvinna och andra kvinnor stirrar inte på mig på detta sätt utan enbart män. 

Frågan är då, vad får er män att stirra rakt upp och ner och glömma helt alla sociala koder?

• Svar på tråden Män som stirrar på gymmet
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-05 08:14:22 följande:
    Jo jag kan hålla med, och det är ju inte uppfostrat att ställa sig och glo på någon.

Men om du ändå jämför med en ensam, blyg kille(eller gubbe för den delen)på gymmet som inte nån ser överhuvudtaget, går fram och pratar med etc. Nu handlar ju inte denna tråd om det, så jag är ju på ett sett ute och cyklar . Men jag tror det är värre att vara helt osedd.
    Båda är väl jobbiga. Men det är inte så kul faktiskt speciellt inte om man har besvär med ångest när någon glor. Då undrar man ju varför.
  • Anonym (x2y)

Vad tråkigt TS, dock inte förvånad.Jag tränar inte på gym av  just det här skälet. Skulle känna mig sjukt obekväm. Eftersom jag vet hur det är, utanför gymmet. En del män är rätt puckade med. Tror att det enda vi kvinnor bryr oss om . Är hur vackra vi måste/ska vara för män. Vi verkar inte ha någon annan livsuppgift haha. Det överskattar saker rätt mycket. Sen förstår de inte själva varför det blir fel.
    Deras enda argument är vårat utseende , så de blir lätt ensidigt och svagt argumenterat.

Prata med den som är ansvarig. Eller fråga vad killen glor på. Tala om att du inte uppskattar det.Är där enbart för träna. Det är synd att inte fler gym erbjuder träningstider då enbart tjejer kan träna. Tror det är många kvinnor som mig själv, som låter bli. Just för att slippa detta. Eller en speciell avdelning för bara kvinnorna. Sjukt att det ens ska behövas.Men för mycket rötägg som inte kan sköta sig. 

• Anonym (Man)

Jag vet inte hur vanligt det är, men besväras man såpass mycket av andras blickar, så finns det väl tjejgym i de flesta städer.. eller?

• Anonym (Fokus)

Men alla bor inte i en stad och sen finns det inte i alla städer heller. 

Anonym (Man) skrev 2022-07-05 09:04:49 följande:

Jag vet inte hur vanligt det är, men besväras man såpass mycket av andras blickar, så finns det väl tjejgym i de flesta städer.. eller?

• Anonym (Man)
    Anonym (Fokus) skrev 2022-07-05 09:50:46 följande:

Men alla bor inte i en stad och sen finns det inte i alla städer heller. 

Öppna ett. Så har du både försörjning och ditt behov av att träna utan blickar fixat! Dock kan det även då bli jobbigt med homosexuella kvinnors blickar. Ja, hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Skulle vara intressant om man ställde frågan till kvinnor, hur reagerar du på mäns uppmärksamhet på gymmet?

1. Jag ogillar det
    2. Bryr mig inte
    3. Jag gillar det

• Anonym (Fokus)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-05 10:06:30 följande:

Öppna ett. Så har du både försörjning och ditt behov av att träna utan blickar fixat! Dock kan det även då bli jobbigt med homosexuella kvinnors blickar. Ja, hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Skulle vara intressant om man ställde frågan till kvinnor, hur reagerar du på mäns uppmärksamhet på gymmet?

1. Jag ogillar det
    2. Bryr mig inte
    3. Jag gillar det

Nu är inte jag ts men jag skulle svara alt. 2 för jag besväras inte eftersom det inte sker. 
    Varken när jag for till länets enda stad eller hemma i det lilla "by-gymmet".
  • Anonym (Tm)

Jag tränar på gym och får erkänna att när jag ser en ung, snygg tjej med en tajt liten rumpa så fastnar blicken lite. Särskilt om de bara har en sport-BH på sig med en bar, brun och platt mage. Jag kan inte hjälpa det, jag är man, sorry. 

Men om jag tittar, så gör jag det försiktigt så att hon inte ser. Möter inte hennes blick, ler inte, stirrar inte, går inte efter henne när hon går till en annan del av gymet och så. Varje sekund som min blick fastnar på henne, ser jag till att även titta minst lika mycket på annat. Men att helt undvika att titta, det kan jag inte lova att jag kan. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Tm) skrev 2022-07-05 10:26:13 följande:

Jag tränar på gym och får erkänna att när jag ser en ung, snygg tjej med en tajt liten rumpa så fastnar blicken lite. Särskilt om de bara har en sport-BH på sig med en bar, brun och platt mage. Jag kan inte hjälpa det, jag är man, sorry. 

Men om jag tittar, så gör jag det försiktigt så att hon inte ser. Möter inte hennes blick, ler inte, stirrar inte, går inte efter henne när hon går till en annan del av gymet och så. Varje sekund som min blick fastnar på henne, ser jag till att även titta minst lika mycket på annat. Men att helt undvika att titta, det kan jag inte lova att jag kan. 

Jag tänker samma.. vi är nog många som gör så. Väldigt få som stannar upp och råstirrar.
  • Anonym (Ts)

Detta är inget konstigt, vi är människor. Problemet är den skara som faktiskt står rakt upp och ner och stirrar utan att kolla bort som gör att man känner att man är deras nästa måltid. Det är klart att människor måste få kolla på varandra men det är viktigt hur man gör det och framförallt se till att man inte får den som blir kollad på att känna sig obekväm. 

Anonym (Tm) skrev 2022-07-05 10:26:13 följande:

• Anonym (Blåmesen)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-07-04 17:43:15 följande:

Gissar att TS har tighta brallor som skär in mellan skinkorna och inte lämnar nåt åt fantasin, stora silikonpattar och uppblåsta läppar med mängder av smink och sen förundras över att männen glor?

Så är det ju. Vissa har tydlig kameltå och det är klart det drar till sig blickar
  • Tom Araya
    Anonym (Ts) skrev 2022-07-03 20:17:26 följande:
    Män som stirrar på gymmet

Hej, hittar ingen bra kategori för detta ämnet så den får vara här. 

Jag går som många andra till gymmet och det är ett visst problem med detta stirrandet ifrån män. Det finns flera varianter av stirrandet, bland annat stanna upp och bara stå rakt upp och ner och stirra och slutar inte förrän jag går därifrån och ibland stirrar de, går och gör nåt annat, för att sen komma tillbaka och stirra lite till. 

Frågan är då, vad får er män att stirra rakt upp och ner och glömma helt alla sociala koder?

Jag är en av de som stirrar på gymmet.
    Pendeltågsstationen på orten där jag oftast har ärenden ligger mitt emot ett gym, så i väntan på tåget finns inte mycket annat att se på än gymmet.
    Hur det fungerar på insidan vet jag inget om, för där har jag aldrig varit. Skrattande
  • Anonym (sticka)

Snälla du ska alla män peta ur sig ögonen annars blir du kränkt? 

Du kanske borde bära burka eller nåt 

• Anonym (Separatagym)

Det är dags att införa separata gym för män och kvinnor, eftersom män aldrig kan låta bli att objektifiera kvinnor och drägla över kvinnokroppar så fort de ser dem.

Å andra sidan är det mera okej när en man som faktiskt ser bra ut kollar på en, även om även det är creepy. Men dessa äckliga gubbar som flåsar så fort de lyfter lite vikter och ska spänna sina äckliga håriga bringor och tjocka magar (som de tror att de ska kunna träna bort med små ansträngningar) framför spegeln alltså.. UUUUSCCHHHH!!!! Jag går från gymmet direkt om sådana äckel stirrar på mig..

• Anonym (Kille som går till gym för att träna)

Jag har samma problem men det omväna. Tjejer som stirrar som bara den. Jag ignorerar det helt och tränar på. Det får mig nästan mer fokuserad på att bli klar med det jag ska och gå därifrån.

Så mitt tips till dig. In... Träna... Ut. 

Sitta och titta ger ingen framgång :D

• Anonym (?)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-05 10:06:30 följande:

1. Jag ogillar det
    2. Bryr mig inte
    3. Jag gillar det

Låter som att detta är skrivet av just en "fluktare"
  • Deacon

Att stirra på någon annan på gymmet är ju mest creepy och är inte ok, oavsett vem som glor. Vill du minimera mäns blickar på dig så går du till gymmet i löst sittande kläder... en fem storlekar för stor t-shirt, rymliga joggingbyxor etc. Helst ska du då vara klädd som ett campingtält....Har du en vältränad kropp och dessutom går runt i figurnära topp/byxor så får du nog räkna med att det drar till sig blickar från män (i alla åldrar). Sen att en del män inte fattar vad som är socialt acceptabelt är förstås en annan historia som är svårare att komma runt. Personer som inte riktigt förstår det sociala spelet och sociala koder finns överallt.

Svar på tråden Män som stirrar på gymmet