• Anonym (Abort)

Ska jag berätta om tidigt missfall för honom eller bara den bokade aborttiden?

Hej! 

jag och min man blev oplanerat gravida fick vi reda på häromveckan då jag plussade ett svagt positivt gravtest. 
    Vi tog ett gemensamt beslut för att boka tid för abort då vi inte är på den plats i livet då barn hade fungerat. Men nu såhär 6 dagar efter det positivt visande gravtestet så har jag testat mig igen men då visar gravtestet negativt. Min barnmorska hävdade att jag förmodligen vart kemiskt gravid / fått tidigt mf. Min man har vart ganska uppgiven över att jag blev oplanerat gravid och tycker som jag såklart att det inte var helt kul med att boka en abort men nu finns det liksom inget embryo kvar i mig trots allt ändå och frågan är om jag ens behöver berätta det för min man, då kanske han tycker det bara känns ännu mer krångligt och ledsamt än vad det redan var.

• Svar på tråden Ska jag berätta om tidigt missfall för honom eller bara den bokade aborttiden?
  • Anonym (Abort)

Det här skulle ju ändå inte blivit ett barn så att säga och det man inte vet kan man ju i detta fallet inte fara mer illa av?

• Shakira88

Klart du ska berätta för din man hur allt ligger till. Varför skulle du inte göra det? 

• Anonym (Berätta)

Det är väl klart att du ska berätta, eller hade du tänkt låtsas som att du genomför aborten? Tänk om han vill följa med som stöd, ska du då säga att du fick missfall gör några veckor sen men inte sa något då....

Han kanske även tänker som jag att det är lättare med missfall än abort då missfall ofta beror på en anledning och som du säger så skulle det inte blivit något barn ändå och då slipper man ha "tänk om" tankarna som kan komma efter en abort

• Anonym (qqq)

Jag förstår inte riktigt TS. Det är väl hundra gånger "bättre" att ha fått ett naturligt missfall så att man slipper gå igenom abort? Det kommer din man också tycka. Nu slipper du/ni det jobbiga med en abort - nature has taket its course - det var utom er kontroll att det blev ett missfall och det är för de flesta en lättnad att det blir så, när man ändå inte tänkte behålla.

• Anonym (??)

Varför skulle du inte berätta?? Vad har ni för relation egentligen det är väl självklart att man berättar en sån grej?

• Anonym (O)

Jag förstår inte riktigt. Varför skulle du inte berätta för din man? Skulle du åka iväg och låtsas att du utför aborten och ljuga för honom? Är det inte en lättnad att slippa gå igenom en abort? 

• EnAnonumius

Självklart så är ju ärlighet till den man älskar och är gift med totalt överskattad.. Eller hur TS?

Ser ingen anledning till att tiga om en sådan sak.. 
    Vad skulle du vinna på ur egoistiskt perspektiv på att vara oärlig mot din man om en sådan sak? Hur skulle du förklara för din man att du aldrig genomförde aborten?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fiona M

Jag förstår inte varför du skulle undanhålla en sån sak.
    Är du arg på honom för graviditeten och ger honom skulden för aborten?

• Mimosa86

??

det är väl bara toppen att det blev ett missfall än att du slapp abort och bli igångsatt kemiskt??

vad är problemet?

• Anonym (Kim)

Vad är problemet? Du blev oplanerat gravid. Ni kom överens om abort. Du får missfall och slipper göra abort. Alltså inget barn på väg. 

Mannen är upprört över att du blev gravid. Ta dag i det istället. Är ni inte två om att skydda er. Gyllene tillfälle att se över preventivmedel. Samt diskutera barnfrågan ordentligt. 

• EnAnonumius
    Anonym (Abort) skrev 2022-07-04 07:47:29 följande:

Det här skulle ju ändå inte blivit ett barn så att säga och det man inte vet kan man ju i detta fallet inte fara mer illa av?

Och så återkommer ju frågorna..

Anser du att ärlighet med den man är gift med och säger sig älskat att, det skulle vara överskattat att vara ärlig emot honom?

Hur skall du förklara att du inte gjort en abort om du väljer den oärliga utvägen och inte berättar om missfallet?

Så kommer en bonusfråga..

Varför är du så OVILLIG att berätta om missfallet för din man? Så ovillig att du till och med rådfrågar om det på FL...

Ursäkta, att jag säger det men det låter skitskumt att man inte skulle kunna berätta om ett missfall för sin man... 
    Misstänker att det ligger en mycket stor hund begraven här när man undrar om det är fel att inte berätta om ett missfall.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Abort) skrev 2022-07-04 07:46:26 följande:
    Ska jag berätta om tidigt missfall för honom eller bara den bokade aborttiden?

Hej! 

jag och min man blev oplanerat gravida fick vi reda på häromveckan då jag plussade ett svagt positivt gravtest. 
    Vi tog ett gemensamt beslut för att boka tid för abort då vi inte är på den plats i livet då barn hade fungerat. Men nu såhär 6 dagar efter det positivt visande gravtestet så har jag testat mig igen men då visar gravtestet negativt. Min barnmorska hävdade att jag förmodligen vart kemiskt gravid / fått tidigt mf. Min man har vart ganska uppgiven över att jag blev oplanerat gravid och tycker som jag såklart att det inte var helt kul med att boka en abort men nu finns det liksom inget embryo kvar i mig trots allt ändå och frågan är om jag ens behöver berätta det för min man, då kanske han tycker det bara känns ännu mer krångligt och ledsamt än vad det redan var.

Varför vill man ljuga för sin make om en sådan sak? Vad är liksom poängen?
    Säg som det är och så är ni klara. Eller vad tänker du, inte avboka en aborttid och åka dit helt i onödan?
Svar på tråden Ska jag berätta om tidigt missfall för honom eller bara den bokade aborttiden?