• Anonym (SuperAnonym)

    Varför söker han andra?

    Under en längre tid nu har jag kommit kommit på min sambo med att flörta och söka upp tjejer på nätet. Hur långt detta går vet jag inte riktigt men bilder och gulligull och sånt som jag sagt inte är acceptabelt för mig vet jag i alla fall.
    Han vet att det sårar mig och jag har blivit en svartsjuk hagga nu. 
    Vi har ett bra liv tillsammans och jag börjar känna att han inte vill ha mig längre men inte vill lämna de liv vi lever. 
    Jag har alltid överöst honom med kärlek och stöttar honom i allt, aldrig sagt nej till sex och fattar fan inte vad han saknar... 

    Ni som flörtar på sidan av er relation, varför? Stannar det där eller söker man egentligen mer? Så många frågetecken och min man är som en stängd mussla, i natt som jag inte med honom och då sa han inte ens godmorgon... Det här förstör oss, vårt liv och vår relation men han skiter i det. 

  • Svar på tråden Varför söker han andra?
  • Anonym (suck)
    Anonym (SuperAnonym) skrev 2022-07-04 15:06:45 följande:
    Nej jag tycker inte du är hemsk, det är han som gör fel. Du har inga förpliktelser, det ligger på honom. 
    Jag önskar att det gick att reda ut men känner att det inte ligger på mig, det borde va han som vill reda ut det och inte jag.
    Alltså, denna patetiska ursäkt som ALLTID används för att ursäkta bort egoism.
    "du har inga förpliktelser".... ungefär som att bara man inte har några uttalade förpliktelser mot andra så är det fritt fram att bete sig som ett egoistiskt rövhål mot vem som helst.

    Är det så du resonerar i alla sammanhang? Om du inte lovat andra något så tycker du att det är fritt fram att delta i att göra precis vad som helst mot dem?
    Det spelar absolut ingen roll att du VET att det du deltar i att göra mot personen är djupt sårande och förnedrande och kommer få personen (och deras ungar) att må riktigt jävla illa... nejdå, jag har minsann inte lovat något och därför är det helt ok att delta i att göra så mot dem så det så...

    Förklara gärna hur du tänker när du anser att en person som medvetet väljer att DELTA i att såra och förnedra andra är helt fri från skuld bara för att hen inte känner de drabbade eller lovat att inte vara en skithög mot dem? 

    Blir ditt DELTAGANDE ok, bara för att det finns en annan skithög med i bilden oxå?

    Har du inget som helst ansvar för vad du medvetet väljer att DELTA i?
  • Kockobello
    Anonym (suck) skrev 2022-07-04 16:40:35 följande:
    Alltså, denna patetiska ursäkt som ALLTID används för att ursäkta bort egoism.
    "du har inga förpliktelser".... ungefär som att bara man inte har några uttalade förpliktelser mot andra så är det fritt fram att bete sig som ett egoistiskt rövhål mot vem som helst.

    Är det så du resonerar i alla sammanhang? Om du inte lovat andra något så tycker du att det är fritt fram att delta i att göra precis vad som helst mot dem?
    Det spelar absolut ingen roll att du VET att det du deltar i att göra mot personen är djupt sårande och förnedrande och kommer få personen (och deras ungar) att må riktigt jävla illa... nejdå, jag har minsann inte lovat något och därför är det helt ok att delta i att göra så mot dem så det så...

    Förklara gärna hur du tänker när du anser att en person som medvetet väljer att DELTA i att såra och förnedra andra är helt fri från skuld bara för att hen inte känner de drabbade eller lovat att inte vara en skithög mot dem? 

    Blir ditt DELTAGANDE ok, bara för att det finns en annan skithög med i bilden oxå?

    Har du inget som helst ansvar för vad du medvetet väljer att DELTA i?
    Det är modernt idag att bara tänka på sig själv, allt annat är kränkande och bla bla. Riktigt smutsbeteende. Men ts kan fortfarande hitta en bra man som är normal med kvalitet : )
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 14:43:30 följande:

    Anonym (superanonym)
    Jag vet faktiskt inte. Han och jag hade en lång kk relation innan han träffade henne. Vi kommer aldrig bli ett par pga att jag är mkt äldre än han. Under hela deras relation har vi haft kontakt. Stundvis mycket och även träffats, stundom inget eller sporadiskt. Så skulle hon få nys om mig vet jag inte vad som skulle hända. Men nej tror inte jag skulle säga som det är till henne. Möjligen att vi endast är vänner. Det är svårt och du tycker säkert jag är hemsk. Vill mest visa på att det din man söker är nog främst bekräftelse. Ni kan reda ut det. Gå i parterapi. 


    Så mao skulle du ljuga henne rakt i ansiktet för att rädda ditt eget skinn och slippa få skit för vad du medvetet valt att delta i att göra mot henne? Ja det är ju inte speciellt förvånande... jag menar det är ju trotts allt ganska egoistiskt att delta i att såra och förnedra en annan människa för sin egen njutnings skull... så att du sen skulle agera precis lika egoistisk om du konfronterades med det och ljuga för att slippa undan är ju inte speciellt förvånande.

    Parterapi är ett jättebra OM båda partner är någorlunda ärliga och om den som blir illa behandlar öht har en gräns för hur mycket skit hon är beredd att ta. Finns inte någon av dessa (ärlighet eller gränser) så är parterai totalt värdelös för det enda det resulterar i är att den som beter sig egoistisk sitter där och bara säger det han tror att den andra vill höra för att få det överstökat men sen gör han som han vill ändå för han vet ju att hon inte har några gränser och kommer aldrig säga upp förhållande oavsett vad han gör. Det enda han riskerar är ännu ett samtal och ännu en terapisession där han återigen för göra en pudel...
  • Anonym (suck)
    Kockobello skrev 2022-07-04 16:44:31 följande:
    Det är modernt idag att bara tänka på sig själv, allt annat är kränkande och bla bla. Riktigt smutsbeteende. Men ts kan fortfarande hitta en bra man som är normal med kvalitet : )
    Jo det ligger nog något i det i att det att det blivit mode att vara bekväm, egoistiskt och bara man kan hitta en bra ursäkt för det och snacka bort det med tomma floskler så är det helt ok...

    TS kommer aldrig hitta en bra man så länge hon inte kan stå upp för sig själv och sätta gränser för hur mycket skit hon tål innan det får vara nog. Jag menar... varför skulle andra respektera henne när hon inte respekterar sig själv?
  • Anonym (Jagärdenandra)

    Till "Suck"
    Jag skulle inte ljuga för min skull. Utan för hans skull.

  • Anonym (SuperAnonym)

    Wow så mycket elakheter! Jag försöker förstå vad man söker utanför sin relation och här smutskasta alla, jag har inga gränser och inte värld att respekteras, män är smuts och älskarinnor är egoistiska skithögar. 
    Jisses ska det va så förbannat svårt att framföra sin åsikt utan att ge sig på andra? 

  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (SuperAnonym) skrev 2022-07-04 17:17:42 följande:

    Wow så mycket elakheter! Jag försöker förstå vad man söker utanför sin relation och här smutskasta alla, jag har inga gränser och inte värld att respekteras, män är smuts och älskarinnor är egoistiska skithögar. 
    Jisses ska det va så förbannat svårt att framföra sin åsikt utan att ge sig på andra? 


    För att svara på din fråga i trådstarten: det är inget som saknas. Många söker bekräftelse och många, väääääldigt många, tycker helt enkelt bara om att ligga med snygga tjejer. Rätt förståeligt. Men de allra flesta har också den moraliska gränsen att inte göra det om man är i en relation.
  • Anonym (C)

    Därför att man är uttråkad och söker spänning och bekräftelse från någon annan.
    jag är sjukt uttråkad av hen men men vill heller inte lämna min respektive.
    passionen och spänning?

  • Anonym (suck)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 17:16:00 följande:

    Till "Suck"
    Jag skulle inte ljuga för min skull. Utan för hans skull.


    Ja men eller hur, och det råkar bara ha den finfina bieffekten att du oxå slipper billigt undan....Drömmer
  • Anonym (suck)
    Anonym (SuperAnonym) skrev 2022-07-04 17:17:42 följande:

    Wow så mycket elakheter! Jag försöker förstå vad man söker utanför sin relation och här smutskasta alla, jag har inga gränser och inte värld att respekteras, män är smuts och älskarinnor är egoistiska skithögar. 
    Jisses ska det va så förbannat svårt att framföra sin åsikt utan att ge sig på andra? 


    Det är kanske din något naiva inställning att allt som inte är förståelse och medhåll är detsamma som "elakheter" som är problemet?

    Om människor som beter sig egoistiskt mot andra (ja faktiskt är det väldigt egoistiskt att medvetet välja att såra och förnedra andra eller delta i det för sin egen njutnings skull) alltid bemöts med förståelse, daltande och medhålla hur ska de då fatta att det de gör är oacceptabelt?

    Om din partner medvetet sårar och förnedrar dig fullt medveten om vilken skada det gör på dig inte bara en gång utan flera... och varje gång bemöts han av förståelse, daltande och medhåll från dig, varför skulle han sluta? Du visar ju gång på gång att du accepterar det?
  • Anonym (Jagärdenandra)

    "Suck" skillnaden mellan mitt och TS relation är att vårt kommer inte uppdagas. 

  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 17:48:19 följande:

    "Suck" skillnaden mellan mitt och TS relation är att vårt kommer inte uppdagas. 


    Haha det låter lite väl naivt :) Varför tror du inte det?
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 17:48:19 följande:

    "Suck" skillnaden mellan mitt och TS relation är att vårt kommer inte uppdagas. 


    Ja det tror ju alla, ingen är väl otrogen i tro att de kommer åka dit på det? Alla inbillar ju sig att det äldrig kommer åka dit för just de är ju så mycket smartare än alla andra. Men bevisligen åker ju rätt många dit ändå ovsett hur smarta de tror att de är.

    Men i grunden det spelar väl ingen som helst roll egentligen, det är lika egoistiskt och svinaktigt ändå. För svek, lögner och manipulation är det väl oavsett? Det blir väl inte ok att svika, ljuga och manuipulera andra bara för att man intalar sig själv att det inte kommer komma fram?
  • Anonym (Jagärdenandra)

    "Enkelt", för vi rör oss inte i samma kretsar. Jag är försiktig. Han är försiktig. När han inte är försiktig pga några glas för mycket varnar jag honom att vara det. Bryr mig om honom och vill honom inget illa. Och vill inte att han ska bli avslöjad. 

  • Anonym (Jagärdenandra)

    "Suck", inte alls så att de flesta åker dit. Man får sköta det snyggt. Tyvärr blir ju ibland den man bedrar någon med arg och berättar för personens respektive. Jag skulle aldrig göra det dock. Varför? Inte mitt bekymmer.

  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 18:47:51 följande:

    "Enkelt", för vi rör oss inte i samma kretsar. Jag är försiktig. Han är försiktig. När han inte är försiktig pga några glas för mycket varnar jag honom att vara det. Bryr mig om honom och vill honom inget illa. Och vill inte att han ska bli avslöjad. 


    Ja det låter ju jättebra det där, att ni redan har varit i riskzonen att bli avslöjade några gånger. Du tror inte han berättat om er för någon kompis, särskilt om han fått i sig några glas? Samma kretsar eller inte, om ni öht befinner er i varandras fysiska närhet tar ni risker. Någon som råkar gå förbi kan se er tillsammans, någon kan råka se att han går hem till dig, eller var ni nu träffas. Varje gång ni ses är ett tillfälle att bli avslöjade. Varje gång ni har kontakt är ett tillfälle att bli avslöjade. Så visst, var försiktig, men var inte naiv.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Jagärdenandra) skrev 2022-07-04 18:51:03 följande:

    "Suck", inte alls så att de flesta åker dit. Man får sköta det snyggt. Tyvärr blir ju ibland den man bedrar någon med arg och berättar för personens respektive. Jag skulle aldrig göra det dock. Varför? Inte mitt bekymmer.


    Ja alla åker inte dit på det, men bevisligen åker ju folk dit på det oavsett vad de själva tror, eller hur? Så "jag är jätteförsiktigt" verkar ju inte vara något tvärsäker garanti. Och som sagt, det spelar ingen roll om ni blir påkomna eller ej, egoistiskt och svinaktigt är det oavsett.

    Ja, det är väl så alla egoister resonerar.... varför ska jag bry mig om andra? Inte mitt bekymmer...
  • molly50
    Anonym (SuperAnonym) skrev 2022-07-04 17:17:42 följande:

    Wow så mycket elakheter! Jag försöker förstå vad man söker utanför sin relation och här smutskasta alla, jag har inga gränser och inte värld att respekteras, män är smuts och älskarinnor är egoistiska skithögar. 
    Jisses ska det va så förbannat svårt att framföra sin åsikt utan att ge sig på andra? 


    Jag tror att man helt enkelt söker uppmärksamhet.
    Och jag vill inte säga att det är ditt fel att din sambo beter sig som han gör.
    För det är det inte.
    Däremot så tycker jag att du ska sätta ner foten ordentligt en gång för alla och göra klart att du inte tänker acceptera hans beteende mer.
    Och slutar han ändå inte så kommer du att lämna.
    Ställ ultimatum.
  • Dekadensen

    Han söker spänning på annat håll.
    Sådär beter man sig inte mot sin partner och mot någon man älskar.
    Du är värd bättre!

Svar på tråden Varför söker han andra?