• Sipulili

    Vill bli gravid nu

    Detta är mitt första inlägg och jag hoppas verkligen på att alla som försöker bli gravida här kan ge tips, stötta och berätta mer om eran resa, 

    Jag är 27 år gammal och försökt bli gravid i några månader nu. Min menscykel är på ca 26 dagar och jag har haft regelbunden mens senaste året. Jag var hos Gyn senast en månad sen och allt såg jättebra ut sa dem. 
    Jag och min kille vill sååå gärna ha barn nu (helst igår) och det gör mig lite orolig över att det kanske tar längre tid för oss. Innan hade jag inte använt mig av ägglossningstest men har börjat med det nu. 


    Jag testade positivt på ägglossningstest lördag kväll, söndag morgon och det var fortfarande positivt på måndag morgon. Enligt min mens app så skulle jag ha ägglossningen igår (måndag) . Min kille var bortrest i helgen så vi kunde ha sex först måndag morgon. 

    Idag (tisdag) känns det som att jag har ägglossning, gör ont vid ena sidan av magen osv. Jag kände igår också men mer idag. Jag hoppas verkligen att ägget blir befruktad och jag blir gravid. 


    Jag tänkte med detta inlägg ifall vi som försöker bli gravida nu kan följas upp ? Jag vet att det redan finns liknande inlägg men det är på över 500 sidor. 

    Eftersom att jag inte har så mycket tålamod kommer jag köpa en gravtest man kan ta 6 dagar innan missad mens. 

    Håll tummarna för oss ??

  • Svar på tråden Vill bli gravid nu
  • AllGoodNamesRGone
    Liliciou skrev 2022-07-18 22:40:55 följande:

    Håller tummarna för att du är gravid! Själv är min mens sen med 20 dagar och jag har ont i magen men inget pluss.  Vårdcentral och barnmorska har sagt till mig att jag måste söka till gyn så skickat egen remiss idag. Aldrig haft så sen mens i hela mitt liv. Fattar inte vad som händer. Så jobbigt när kroppen börjar med nya saker så fort man provar att skaffa barn 


    Bra att du skickat in en egenremiss och hoppas du får komma in snabbt så du kan få hjälp. Känner igen dedär att kroppen helt plötsligt börjar spöka bara för att man börjar försöka skaffa barn. Det tär på en så himla mycket. Längtan är så stor och man vill inget annat i hela världen. 
  • AllGoodNamesRGone

    Hur går det för allihopa?
    Själv så fick jag mensen för några dagar sen så ingen bebis denna månad heller. Enda fördelen är att det börjar en ny cykel och bara att försöka igen. 

  • nnnnnnnn

    Lycka till alla!


    Kom ihåg att ta folsyra i god tid före och under tiden ni försöker + när ni blivit gravida,

    För mej har det funkat med slemlösande receptfria tabletter, ska lösa upp slemproppen som stänger till livmodertappen. Är såklart inte vetenskapligt bevisat men det finns en tråd där många skrivit om att det fungerat utmärkt för dej och det är ju ofarligt att prova.
    Sen när vi fick en hel radda mf/ma så testade vi "mirakelkuren" med zink och magnesium och då fick vi inte fler mf/ma och det var ju väldigt skönt att slippa dem.
    Ni hittar mer info om ni söker här! Bisolvonmetoden brukar ge träff, samt trådarna om mf/ma för mirakelkuren.

  • AllGoodNamesRGone
    nnnnnnnn skrev 2022-07-26 19:27:39 följande:

    Lycka till alla!


    Kom ihåg att ta folsyra i god tid före och under tiden ni försöker + när ni blivit gravida,

    För mej har det funkat med slemlösande receptfria tabletter, ska lösa upp slemproppen som stänger till livmodertappen. Är såklart inte vetenskapligt bevisat men det finns en tråd där många skrivit om att det fungerat utmärkt för dej och det är ju ofarligt att prova.
    Sen när vi fick en hel radda mf/ma så testade vi "mirakelkuren" med zink och magnesium och då fick vi inte fler mf/ma och det var ju väldigt skönt att slippa dem.
    Ni hittar mer info om ni söker här! Bisolvonmetoden brukar ge träff, samt trådarna om mf/ma för mirakelkuren.


    Tusen tack för tipsen. Har ätit folsyra i säkert 8 månader nu. Men ska helt klart kolla upp bisolvonmetoden. Har hört talats om det men inte satt mig in i det så mycket. Men nu är jag redo att testa allt. 
  • Katch91

    Hej!
    hur går det för er alla som va i denna tråden i Juli?

    Jag och mannens första försök var i Juli som resulterade i en kemisk grav, började blöda 15 augusti. Två dagar efter BIM

    Andra försöket fick jag inplantationssmärta ÄL+7 men aldrig positivt gravtest och mensen kom som beräknat på ÄL+12
    Enligt temp. Började blöda 9 september. Idag på CD6 är mensen över utan spottings och förväntat fertilt fönster är mellan 17-21 sept.

    Äter omega3+Q10, Zink, folsyra, D-vitamin (boost dos innan äggloss)

    denna cykel från CD 5 har jag lagt till magnesium varje kväll och rosenrot fram till ägglossning.

  • AllGoodNamesRGone
    Katch91 skrev 2022-09-14 19:10:06 följande:

    Hej!
    hur går det för er alla som va i denna tråden i Juli?

    Jag och mannens första försök var i Juli som resulterade i en kemisk grav, började blöda 15 augusti. Två dagar efter BIM

    Andra försöket fick jag inplantationssmärta ÄL+7 men aldrig positivt gravtest och mensen kom som beräknat på ÄL+12
    Enligt temp. Började blöda 9 september. Idag på CD6 är mensen över utan spottings och förväntat fertilt fönster är mellan 17-21 sept.

    Äter omega3+Q10, Zink, folsyra, D-vitamin (boost dos innan äggloss)

    denna cykel från CD 5 har jag lagt till magnesium varje kväll och rosenrot fram till ägglossning.


    Hej! Här går det trögt. Försökt sen årsskiftet ungefär men ingenting har tagit sig trots ägglossning varje månad. 3 dagar kvar till beräknad mens så försöker hålla hoppet uppe! 


    Hoppas det tar sig för dig denna månad! Själv tar jag endast folsyra fortfarande. Vet inte varför men har inte tagit tag i att prova andra kosttillskott.
    Lycka till!! 

  • Liliciou

    Ingen graviditet än Rynkar på näsan börjar undra om jag kanske är gravid nu eller om jag fått urinvägsinfektion. hade ont när jag kissade förra helgen men det försvann på två dagar (kändes om en infektion). Har dock börjat få ont i magen nu så vet inte om det är urinblåsan eller något ägg som försöker bo in sig. Mensen bör komma på söndag senast tisdag för det va då jag hade både flytningar och positivt ägglossningstest. Har haft lätt illamående men det har jag haft med urinvägsinfektion tidigare så vete fan. Gör ju dock inte ont när jag kissar längre. 

  • AllGoodNamesRGone
    Liliciou skrev 2022-09-14 22:34:42 följande:

    Ingen graviditet än Rynkar på näsan börjar undra om jag kanske är gravid nu eller om jag fått urinvägsinfektion. hade ont när jag kissade förra helgen men det försvann på två dagar (kändes om en infektion). Har dock börjat få ont i magen nu så vet inte om det är urinblåsan eller något ägg som försöker bo in sig. Mensen bör komma på söndag senast tisdag för det va då jag hade både flytningar och positivt ägglossningstest. Har haft lätt illamående men det har jag haft med urinvägsinfektion tidigare så vete fan. Gör ju dock inte ont när jag kissar längre. 


    Exakt sådär med att det gjorde ont när jag kissade hände mig också för bara ett par dagar sen. Höll också i sig två dagar och var sedan som bortblåst. Kan det vara ett tecken på graviditet? aldrig hört förr. 


    det är jobbigt när kroppen börjar ge en massa symtom. Hatar att symtom inför mens och tidig graviditet kan vara så lika varandra. Jag tror min hjärna spökar med mig för jag får diverse symtom varje månad? fick dessutom ett graviditetstest äl+8 som visade två sträck men det var nog ett spöksträck för mina testa tidigt test visar väldigt negativt. 2 dagar kvar till beräknad mens. 


    Håller tummarna att det är våran tur nu! 

  • Liliciou

    Hoppas verkligen att det är två sträck för dig! 

    Min kropp verkar vara väldigt snäll och ger mig typ inga fake symptom alls. De är i alla fall inte såpass att de fått mig att tänka att NU är jag gravid.

  • AllGoodNamesRGone
    Liliciou skrev 2022-09-16 08:20:53 följande:

    Hoppas verkligen att det är två sträck för dig! 

    Min kropp verkar vara väldigt snäll och ger mig typ inga fake symptom alls. De är i alla fall inte såpass att de fått mig att tänka att NU är jag gravid.


    Fick mens idag så tyvärr inte denna gång heller :( 

    Vad skönt ändå att slippa massa konstiga symtom. För mig sitter nog mycket i huvudet skulle jag tro då jag ofta letar symtom. Hur länge har du försökt om man får fråga? första barnet? Är en oändlig väntan dehär!  
  • Liliciou
    AllGoodNamesRGone skrev 2022-09-16 19:59:07 följande:
    Fick mens idag så tyvärr inte denna gång heller :( 

    Vad skönt ändå att slippa massa konstiga symtom. För mig sitter nog mycket i huvudet skulle jag tro då jag ofta letar symtom. Hur länge har du försökt om man får fråga? första barnet? Är en oändlig väntan dehär!  

    ?Bara? försökt sen i juni men fan va jobbigt de är. Första barnet och hade velat ha barn tidigare men vi var inte riktigt redo då. 


    Hur är det med dig? Första också? 

  • AllGoodNamesRGone
    Liliciou skrev 2022-09-16 21:21:52 följande:

    ?Bara? försökt sen i juni men fan va jobbigt de är. Första barnet och hade velat ha barn tidigare men vi var inte riktigt redo då. 


    Hur är det med dig? Första också? 


    Och det är de som är grejen tycker jag. Det får vara lika jobbigt oavsett om man försökt 3 månader, 1 år eller mer. Alla har vi våra egna resor. När man vill något så gärna vill man såklart att det ska gå på en gång och besvikelsen varje gång mensen kommer är total. 
    Har velat ha barn säkert 5 år men väntat in min sambo tills han känt sig redo. Också första barnet och har aldrig varit gravid tidigare heller. 
Svar på tråden Vill bli gravid nu