• Smulan97

    Uteblivet missfall

    Hej!
    Jag är i v9 men sen två veckor tillbaka har jag haft  bruna flytningar titt som tätt. För några dagar sen fick jag ett vul som visade antydan på foster men som ser ut att vara i v 6+2. Vilket inte kan stämma. Men hon kunde inte säga svart på vitt att det är ett missfall, men att jag bör ställa in mig på det.

    Nu går jag här och mår skitdåligt och är allmänt ledsen. Jag vågar inte gå ut heller för att jag är rädd för att börja störtblöda.

    Om en vecka blir det ett nytt vul och sen förmodligen cytotec-tabletterna. Men jag är inte redo för detta psykiskt. Jag är livrädd för dom där tabletterna!! Samtidigt mår jag skit för att behöva vänta..

    Någon som varit i samma sits? Någon med erfarenhet av cytotec? Usch vilken ångest jag har alltså... Gråter

  • Svar på tråden Uteblivet missfall
  • Anonym (Tyvärr)

    Tabletterna är inget att vara orolig för. Du kommer att blöda en del men det är helt normalt. Det är bara blod och biologiskt material som kommer ut. Du kommer inte att förblöda på något sätt. Du kan få lite frossa, alltså känna dig kall. Du kan också ha ont så klart men det finns smärtstillande.

    Jag tycker också det låter som ett kommande missfall. Försök förbereda dig med smärtstillande, varma filtar och någon som kan hålla dig sällskap. Och du kan så klart inte gå till jobb/skola eller något annat den dagen, kanske inte dagen efter heller.

  • Wave Mother

    Allt medlidande; det är ett fruktansvärt besked att få <3

    Jag hade ett MA förra året i juli. Jag var ungefär i vecka 12 (lite oklar datering pga p-pillerstopp nära inpå graviditeten), men graviditeten hade avstannat i 7+3) . Det blev cytotekbehandling, och jag var också orolig. Så pass orolig att jag bad att få göra behandlingen på abortavdelningen på sjukhuset istället för hemma. (Gynekologen erbjöd inte det, men jag visste från internet att det går att få behandling på sjukhus och att det ska vara kvinnans val, så jag propsade på en remiss och det gick bra. Fick komma in ett par dagar efter att det konstaterats) 

    Behandlingen är inte rolig, men heller inte så illa som man kan tro när man har läst på internet. På sjukhuset fick jag en del smärtstillande + värmekudde + tensmaskin, och de höll koll på blodvärde osv, så jag tyckte det var väldigt bra att vara där snarare än hemma. Vi ett tillfälle blev jag väldigt snurrig och fick feber. Allt gick annars bra för mig, åkte in vid 7.30 och var hemma igen ca 21.00 om jag minns rätt.

    Efteråt blödde jag i ca tre dygn, och sedan var det kanske 10 dagar med väldigt lite bruna flytningar då och då. Fick komma på återbesök på sjukhuset för ultraljud för att kolla att allt var ute några veckor senare, vilket kändes bra. Inga komplikationer fysiskt.

  • Anonym (L)

    Du kan vänta och låta det hända av sig självt. Det är skönare faktiskt. Mitt första ma så tog jag tabletter och det gjorde ondare än en förlossning. Vid mitt andra ma så lät jag det hända naturligt. Väldigt skönt och lugnt va det :) kändes knappt nått alls. Första tog 12 timmar och andra 30 minuter. Med andra hade jag blödit i flera veckor innan dock det gjorde jag aldrig med första. Men olika faktorer spelar in hur olika individer upplever tablett missfall. 

  • Anonym (jag)

    Har haft två MA, direkt efter varandra. Det var extremt tufft. MEN! Dagen då jag äntligen fick tabletterna (fick vänta 2 veckor för dom skulle vara säkra) kände ag mig bara lättad. Det gick jättebra och hade bara som mensvärk, och frossa och feber en kort stund. 

  • Smulan97

    Tack så jättemycket för era svar hörrni!<3

    Nu är behandlingen gjord med cytotec och det gick helt ok, jag gjorde den på sjukhuset! 

    Jag är ny på den här sidan och det känns som att forumet inte är jättevillig att sammarbeta med mig. Eller så är det jag som gör något fel. Jag har försökt gilla era inlägg utan framgång, förutom ett inlägg? Och jag kan heller inte svara på era enstaka inlägg? Så nu fick det bli ett svar till alla..

    Tack <3

Svar på tråden Uteblivet missfall