• buhu

    Beef med bostadsförening

    Hejsan!
    Jag skulle behöva lite tips & råd.
    Jag bor i en bostadsrätt ensam, för ungefär ett halvår sedan ringde jag störning jouren dom har på denna bostadsförening (ända numret som stod med på hemsidan) och klagade pga att någon av mina grannar borrar och renoverar mitt i nätterna veckor i sträck, så en morgon fick jag nog och ringde dom.
    I samtalet förklarade jag för dom klart och tydligt att det var nattetid dom höll på men att det lät just då också, jag hade inte bett dom komma ut just då o kolla utan förväntade mig att dom skulle komma ut o kolla på natten. 
    i vilket fall så tänkte jag inte så mycket på dedär, det slutade inte borras men jag struntade i det.
    2 månader senaste får jag en faktura på ca 3500kr :)
    Där det stod att dom såg mitt samtal som ?onödigt??samtal, dom påstod att det inte borrats något där dom var ute och kollade så då ska jag få betala för Securitas varit där, securitas var där 13:00 o kollade, jag förklarade som sagt klar o tydligt att de va kring 00:00 på natten dom höll på. 
    I telefonen med hon jag pratade med fick jag ingen info angående debitering, hon sa inte heller att dom skulle komma ut o kolla just när jag ringt. Jag har överklagat denna faktura, dom tog det vidare till kronofogden, ringde kronofogden och berättade allt för dom också, överklagade allt det också nu har dom tagit vidare till tingsrätten. Vad gör jag? Vad är rätt och vad är fel? behöver också tillägga att farbrorn jag har haft kontakt med ifrån bostadsförening har varit väldigt respektlöst och nedvärderande också så det gör ju Inte saken bättre

  • Svar på tråden Beef med bostadsförening
  • Anonym (E)

    Man ringer störningsjouren när det borras, inte morgonen efter naturligtvis! Och helst måste man spela in när det händer. Just nu står ord emot ord. Anlita ingen advokat, du lär förlora, men jag tycker ändå du ska säga ditt i tingsrätten.

    Självklart kan det vara så att de inte borrade just när Securitas var där, det betyder inte att det inte hände! Så är det ofta även med fester och andra störningar. Jag har aldrig någonsin hört talas om att någon som ringt störningsjouren fått en faktura, och du visste inte villkoren osv osv. Allt sånt är värt att ta upp.

Svar på tråden Beef med bostadsförening