• Anonym (Suck)

Hur ska man någonsin slappna av ?

Är i v 11+1 och känner mig helt ogravid. Hade lite småsymtom i början men inte mycket. Men de har jag inte kvar ens nu. Magen är inte lika svullen längre heller och det känns väldigt svårt att tro att det är något där inne. Gjorde vul i v 8 då slog hjärtat fint. Men fått för mig den dött även om jag vet det är relativt ovanligt om man sett hjärtat slå. Testade en doppler igår men det var ju idiotiskt då jag inte hittade något hjärtljud förutom mina egna. Det swischade lite och lät som plaskande och en duns en gång så jag hoppa verkligen den lever fortfarande trots jag inte fann något hjärta.

• Svar på tråden Hur ska man någonsin slappna av ?
  • Anonym (Hanna)

Svaret är tyvärr aldrig. Är i vecka 35 och oroar mig fortfarande. Finns ju liksom inga garantier. Oroar mig för mina barn jag redan har också. Är en del av föräldraskapet. Har dock tyckt att det känts lättare efter RUL när man börjar känna bebisen.

• Anonym (Frida)

Jag säger också aldrig. Jag har varit gravid två gånger och har två barn. Nu har den äldsta precis gått ut åk 9 och aldrig släpper oron....
    De ska äta ordentligt, sova ordentligt, lära sig att ta sig runt i samhället, undvika faror, inte bli påhoppade eller rånade, inte vara taskiga mot kompisar eller flickvänner/pojkvänner, de åker kommunalt själva, de åker på utflykter med mor/farföräldrar eller med kompisars familjer. Nu har jag inte ångest över detta, oron är inte på den nivån. Men den finns!
    Jag börjar ifrågasätta om det var så smart av mina föräldrar att låta mig åka till Thailand 3v som 22-åring. HUR kunde de släppa mig till andra sidan jorden!!

Men just som gravid tyckte jag det var så många steg att klara av och ÄNDÅ visste man inte om det skulle födas en frisk bebis där mot slutet.

• Anonym (4)

Min oro släppte inte förrän första barnet var född. Det tog drygt 10 år och 4 m.f så det tog lång tid innan jag ens fick ett litet hopp om barn. Jag satte upp små delmål längs vägen och tog en dag i taget. Försökte att inte grubbla, sysselsatte mig med annat. 

Svar på tråden Hur ska man någonsin slappna av ?