• RG85

    Nidblödning?! Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

    Hej alla kloka,
    Jag och min make försöker att få barn. Jag testar mig alltid med Clearblues ägglossningstester och så har vi mer samlag under de fertila dagarna.
    Jag hade stegring (blinkande smiley) den 3/7 och ägglossning (fast smiley) den 4/7 och 5/7, och vi hade samlag 3/7, 4/7 och 5/7. Jag har beräknad mens den 17/7 (jag har en menstruationscykel på 28 dagar).

    Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag har de senaste dagarna haft symtom som huvudvärk, stickningar/ilningar i äggstock/ljumske/livmoder. Känner även att det drar och sticker i höfterna, även molvärk.

    Det jobbigaste är dock att jag fick en blödning imorse efter en rätt stark molvärk, dvs 9 dagar innan beräknad mens. Jag har inte blött efter det, annat en enstaka droppar. I samband med det fick jag huvudvärk och illamående. Illamåendet finns kvar.

    Är det någon gravid som känner igen sig i dessa symtom? När testade ni er efter en nidblödning, och hur mycket nidblödning hade ni? Jag vet att det inte går att sia i om jag är gravid eller inte (enbart tester kan göra det), men det skulle vara skönt att bolla med någon.

  • Svar på tråden Nidblödning?! Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?
  • Jag är bara jag

    Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa så för att ha kunnat vara en nidblödning måste du haft äl senast morronen för 5 dagar sen. Först efter embryot fäst bildas hcg och det brukar behöver en hel del för att få symptom. Så inget av det du känner är gravsymptom för det är helt enkelt omöjligt. Gravid kan du just så pass ha blivit som sagt, men man bör vänta med test till BIM-dagen för säkrare resultat. Man får inte plus tidigare även om man haft en nidblödning. Jag har haft 3 efter IVF motsvarande 5 resp 6 dagar efter äl.

  • Sipulili

    Hade också äl den 4e, och min mens är beräknad 18/7 :) jag har känt av de där symptomen idag men inte fått en nidblödning.
    kan du uppdatera här om du plussar? Skulle vara så kul att följas upp :)

  • RG85

    Absolut Sipulili, jag hàller dig uppdaterad. Håll mig gärna uppdaterad med!????

  • Anonym (A)

    Jag hade nästan samma känningar som du har när jag blev gravid. Jag hade som en dov ägglossningssmärta från dagen efter ägglossning som sen höll i sig ända fram till jag plussade en dag innan BIM. Det drog även ner i höger ljumske och ben typ en vecka efter ägglossning. Det blev bara mer och mer intensivt. På äl+11 så hade jag en väldigt intensiv smärta med typ mensvärkslikande karaktär i ca 30 min. Några timmar efter det så fick jag en liten blödning som höll i sig i en dag. Det var inte färskt blod utan det var bara brunt. Jag trodde mensen skulle sätta igång men två dagar senare (dagen innan bim) så plussade jag. Tyvärr så slutade det i ett tidigt missfall. Om den blödningen på äl+11 var en nidblödning eller inte vet jag inte.

    Dock så måste jag hålla med (jag är bara jag) att det låter som att det är lite kort tid för att det skulle vara en nidblödning med tanke på att det gått så kort tid efter du hade ägglossning. Det samma med symtomen du känner. Jag tvivlat starkt på att det jag kände direkt efter ägglossning hade med en graviditet att göra eftersom det började så direkt efter ägglossningen och då har ägget inte hunnit fästa. Oavsett så hoppas jag för din skull.

Svar på tråden Nidblödning?! Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?