• Anonym (Kaffedraken)

    Bildinställning philips tv The one

    Köpte för några månader sen en philips tv- The one. Hade väl bra bild i början men så började jag ändå småjustera lite här och lite där. Och nu får jag ingen bra bild längre tycker jag. Jag ändrar och ändrar....Men är inte helt nöjd. Dels är bilden lite brusig, men sen blir folk konstiga i ansiktet. Svårt att förklara men lite åt det pixliga hållet kanske man kan säga. Sen tycker jag att bilden blir sämre på 4:an än på nån annan kanal. 

    Kan nån hjälpa mig och berätta vad ni har för inställningar på denna tv. 

  • Svar på tråden Bildinställning philips tv The one
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej, det är nog en svår fråga. Jag var själv tvungen att googla vad Philips The One var för något.

    Ett försök till svar: Någonstans bland "Inställningar" brukar det finnas ett alternativ "Återgå till fabriksinställningar". Om du kan hitta det kan det nog vara en bra början. (Det finns väl också en manual - förmodligen på Nätet - där du kan se var du hittar den här inställningen och annat du kan göra.)

    Kolla också kablarna till teven. Kanske är det någon dålig kabel till router/internet.

    Att göra en helt ny ominstallation av alla kanaler kan kanske också hjälpa, särskilt om du har hållit på att mixtra hit och dit utan att egentligen veta vad du gör.
    (Kolla i manualen om du inte vet hur du installerar kanaler/program.)

    Inget bra svar, men i alla fall en liten början.

    Lycka till

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du får en brusig bild så måste du ha en analog signal, och då lär felet vara där.


    - Man är inte bättre än man gör sig -
Svar på tråden Bildinställning philips tv The one