• Linnea­molin
    Wed 13 Jul 2022 20:43
    1122 visningar
    7 svar
    7
    1122

    Positivt graviditetstest eller spökstreck?

    Hej! 
    Jag och min man har försökt bli gravida i ungefär 6 månader. För några månader sedan testade jag med clearblue extra tidigt och tyckte att det visade positivt, alltså ett spökstreck. 

    Jag har idag testat och fått detta resultatet med rfsu tidiga tester, ska ha mens på fredag. Har känt en märklig känsla I kroppen, ont i bröstvårtor (brukar ha det mellan ägglossning och mens men denna gången betydligt starkare), varit tröttare än vanligt och haft ont i huvudet. Fick även en känsla av mensvärk nu på kvällen och kände direkt en besvikelse, men fick bara en känsla och tog ett test som visade detta resultatet. Skulle ni tolka detta som svagt positivt eller är det bara ytterligare ett spökstreck? 

  • Svar på tråden Positivt graviditetstest eller spökstreck?
  • Wed 13 Jul 2022 20:50
    #1

    Dessa spöksteck, men ser positivt ut. Men ta ett test till om inte mensen kommer på fredag/lördag o se om strecket blivit starkare.. håller tummarna för erGlad

  • Linnea­molin
    Wed 13 Jul 2022 20:59
    #2

    Tack för ditt svar:) Ja dessa spökstreck är inte alls roliga. Har läst att spökstreck ska vara grå och inte så tydliga. Tycker att detta är mer tydligt och så har det färg. Men ja som du säger, ska avvakta i några dagar till :)

  • Wed 13 Jul 2022 21:10
    #3
    Linneamolin skrev 2022-07-13 20:59:25 följande:

    Tack för ditt svar:) Ja dessa spökstreck är inte alls roliga. Har läst att spökstreck ska vara grå och inte så tydliga. Tycker att detta är mer tydligt och så har det färg. Men ja som du säger, ska avvakta i några dagar till :)


    Du får gärna uppdatera och berätta hur det gickGlad
  • Wed 13 Jul 2022 21:28
    #4

    Ser positivt ut! håller tummarna :) köp ett digitalt! 

  • Linnea­molin
    Thu 14 Jul 2022 09:21
    #5


    En liten uppdatering :)
  • Thu 14 Jul 2022 09:22
    #6

    Mensvärk är tecken på graviditet

  • Thu 14 Jul 2022 09:39
    #7
    Linneamolin skrev 2022-07-14 09:21:24 följande:
    En liten uppdatering :)
    Men grattis va kul PlusGravid
Svar på tråden Positivt graviditetstest eller spökstreck?