• Anonym (Förbryllad, hjälp)

Min man sparar bilder på sina vänners flickvänner i sin mobil som han runkar till

Som rubriken lyder, hur hade ni reagerat på detta? När jag konfronterat honom erkänner han att han runkar till bilderna men blir irriterad när jag säger att jag tar illa upp, utifrån att han har en sexuell fantasi om den person han tittar på. Han säger att det inte är så. Utan att det handlar om en snygg, sexig tjej som är ?FÖRBJUDEN? och det är det som tänder. Han säger att det är när porrsurfandet blir tråkigt då gör han så. Han säger att alla killar gör det. Kan det verkligen stämma? Varför känns det så fel för mig då o jag känner mig bedragen. Saken är den att det är väldigt viktigt för honom att gilla ALLA bilder hon lägger ut på sociala medier, - även om jag ifrågasatt detta - det gäller bilder på blommor, okända barn, hennes hund etc. Jag har uppfattat, eller min känsla är, att han är intresserad av henne eftersom det är så viktigt för honom att gilla allt hon lägger ut. Hjälp, hur ska jag förhålla mig till detta det är oroligt jobbigt o det känns som att han ljuger. Eller så har jag blivit paranoid av allt hans porrsurfande (20 år, han gör det dagligen. Han har reddit och kan använda den på lunchen när han är på jobb). Tror ni att han är intresserad av den här specifika tjejen jag berättat om? Hon är inte särskilt porrig men väldigt söt. Saken är att vi har flera barn ihop jag o my man o tjejen detta berör är typ 10 år yngre, inga barn. Min självkänsla är helt paj av det här. Första gången jag kom på honom med bild på henne var för 7-8 år sedan. Sist var för ca en månad sedan. Jag har mer att berätta men väntar först på återkoppling. Hjälp.. 

• Svar på tråden Min man sparar bilder på sina vänners flickvänner i sin mobil som han runkar till
  • Anonym (HA)

Det är väl bra att han inte porrsurfar iallafall? Han ser inte problem, han ser lösningar.

Jag vet bara att jag mår dåligt av det ingenting annat. Sen så vet du inte allt med hur de betett sig jag orkar inte skriva. Jag skrev här för att söka stöd nånstans, se om jag var onormal i mina egna känslor. Och för att jag vill förstå min man istället för att bli ännu mer bitter o känna mig ännu mer sviken än kanske i onödan. Vi ser på sex olika helt enkelt, jag skulle aldrig bli kåt av att se en man på insta eller facebook eller var det nu är. Så det var detta jag ville förstå utifrån hur män tänker/känner kring sex 

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 10:29:19 följande:

Jag vet bara att jag mår dåligt av det ingenting annat. Sen så vet du inte allt med hur de betett sig jag orkar inte skriva. Jag skrev här för att söka stöd nånstans, se om jag var onormal i mina egna känslor. Och för att jag vill förstå min man istället för att bli ännu mer bitter o känna mig ännu mer sviken än kanske i onödan. Vi ser på sex olika helt enkelt, jag skulle aldrig bli kåt av att se en man på insta eller facebook eller var det nu är. Så det var detta jag ville förstå utifrån hur män tänker/känner kring sex 

Jag utesluter inte att de skulle hålla på och flörta med varandra men det är svårt när du inte skriver något om det. Antingen runkar han bara till hennes bilder eller så håller han på med känslomässig otrohet. Oavsett inte ok någonstans.

Klart man kan bli kåt av att se bilder av attraktiva människor, måste inte vara könsorgan som syns för det. Jag tror nog du kan förstå den biten, det är inte konstigare än så.
  • molly50
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 05:10:52 följande:

Ett tag tänkte jag att borde bara dela den här tråden på facebook. Typ; ?titta vilken spännande tråd jag hittade?. Men, så kan jag inte göra. Bara för att han behandlat mig väl ska jag inte sjunka till den nivån. Jag tror faktiskt inte en hel del killar bryr sig om det finns killar som runkar till deras flickvänner (?) Tror, för mig, att det handlar om nåt känslomässigt med den här tjejen för ja, har också tänkt på att han beter sig helt besatt. Typ vanliga bilder av henne när hon sitter i en bild på väg till en fest. Ja det är nog mer än bara sexuellt verkar jag inse nu. Det är nog inte bara en snygg sexig tjej att runka till. Blä.. Hans bästa kompis flickvän USCH! 

Det känns som att du försöker ursäkta din man. Gör inte det.
    Han beter sig som ett riktigt äckel!
    Och jag har själv blivit raggad på av en kollega till min man.
    Oh han ville ha bilder av mig att runka till.
    Och nej,det var inte uppskattat av min man,kan jag säga.
    Så det finns nog,tvärtom,många män som skulle bry sig om sådana saker. 
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 10:03:56 följande:

Ja det är mitt fel om jag är/råkar vara bitter på henne. Blir väl automatiskt så och svårt att förklara men jag menar att båda är i behov av bekräftelse, de är lika. Så jag menade. Kanske hon också tänder på min man för att det är ?förbjudet?. Det är bara så äckligt 

Varför skulle hon vara i behov av bekräftelse för att hon lägger upp bilder på sina sociala medier?
    Gör du det för att få uppmärksamhet?
    Nej,sluta ursäkta din man och lägg skulden där den hör hemma. Hos honom.
    Om du ändå inte tänker lämna din man så finns väl ingen anledning att klaga. 
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 10:29:19 följande:

Då kanske du skulle berätta hur de beter sig med varandra i övrigt?
    Då skulle det kanske bli lite lättare för oss att förstå?
    Men jag förstår fortfarande inte varför du stannar kvar hos honom om du mår så dåligt av det här?
    Och varför du utsätter dina barn för det här?
    Barn är inte dumma utan de märker om man mår dåligt.
    Det kan vara värt att tänka på. 
    Och dina barn verkar ju redan ha insett ett och annat om de kallar honom pedofil. 

Tyvärr berättade jag för dottern om bilden på hennes kompis i hans mobil, o då kallade hon honom så. ju mer jag frågar om det känns det som det är mig det är fel på om jag verkligen aldrig blivit kåt på att enbart se en bild på en snygg man på nätet och/eller i verkligheten. De har flörtat via nätet vad jag vet, inget mer än så vet jag. Så det är väl det här som kan liknas vid microotrohet, antar jag även om det inte finns några ord inblandade. Jag ska lämna absolut för orkar inte leva med en man som lider av för tidig utlösning. Hade han älska mig hade han gjort någonting åt detta för att försöka få det att hålla. Så sveket gentemot mig handlar väl om att han inte tagit tag i problemet men håller på samtidigt att tråna efter andra brudar. Skevt, i min värld om man har älskat varandra 

För mig måste det finnas kemi 

• Anonym (Mimmi)

Att du berättat vad för bilder din man har i mobilen för dottern käns väldigt gränslöst. Hon behöver inte veta vad han runkar till ( med undantag för att du är rädd att han ska ge sig på dottern) 

• Anonym (Jo)

Så han har er dotters kompis på kort också. Det blir ju sjukare o sjukare det här. Tycker inte heller du skulle berättat detta för er dotter, inget hon behövde veta och skadar bilden över hennes pappa (även om han är en idiot). Som jag skrev tidigare har min man typ endast kollat avklätt på insta vilket har skadat vårt förhållande då jag hittat det. Förstår inte heller grejen över att behöva göra det då jag inte gör lika med killar då. 

Ja det var kanske fel av mig att säga. Vi pratat om det också och gubbsjuka bland annat. Vi har en jättebra relation jag o min dotter o kan prata om det mesta. Men visst finns det gränser o jag borde kanske inte nämnt detta. Äntligen höra om fler män som runkar ärligt talat, för så som det låter i den här tråden är att det är sjukt och skevt att runka till bilder med tjejer. O det verkar ju vara flera, om än inte alla som gör det som mln man sa 

Sen så har ju jag inte sagt att han runkar till bilderna som jag hittat, nån måtta får det vara! 

• Anonym (HA)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 13:10:13 följande:

Sen så har ju jag inte sagt att han runkar till bilderna som jag hittat, nån måtta får det vara! 

Måtta!? Det är ändå Familjeliv haha
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 13:08:41 följande:

Ja det var kanske fel av mig att säga. Vi pratat om det också och gubbsjuka bland annat. Vi har en jättebra relation jag o min dotter o kan prata om det mesta. Men visst finns det gränser o jag borde kanske inte nämnt detta. Äntligen höra om fler män som runkar ärligt talat, för så som det låter i den här tråden är att det är sjukt och skevt att runka till bilder med tjejer. O det verkar ju vara flera, om än inte alla som gör det som mln man sa 

Nej, det sjuka ligger i att han runkar till tjejer han känner, kompisars tjejer. Det är väldigt få killar som gör det, förstår inte hur du fått för dig att fler håller på så för jag har inte sett några såna svar. Det är en sak om en singelkille är kär/intresserad/kåt på någon de råkar känna men inte så som din man håller på.
  • molly50
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 11:55:48 följande:

Tyvärr berättade jag för dottern om bilden på hennes kompis i hans mobil, o då kallade hon honom så. ju mer jag frågar om det känns det som det är mig det är fel på om jag verkligen aldrig blivit kåt på att enbart se en bild på en snygg man på nätet och/eller i verkligheten. De har flörtat via nätet vad jag vet, inget mer än så vet jag. Så det är väl det här som kan liknas vid microotrohet, antar jag även om det inte finns några ord inblandade. Jag ska lämna absolut för orkar inte leva med en man som lider av för tidig utlösning. Hade han älska mig hade han gjort någonting åt detta för att försöka få det att hålla. Så sveket gentemot mig handlar väl om att han inte tagit tag i problemet men håller på samtidigt att tråna efter andra brudar. Skevt, i min värld om man har älskat varandra 

Ja,att berätta för din dotter om bilderna var över gränsen,det håller jag med om.
    Det var mer än hon behövde veta.

Ditt största problem är inte hans för tidiga utlösning.
    Utan det är att han trånar efter en annan tjej som han garanterat skulle vara otrogen med,om han fick chansen.
    Bra att du tänker lämna. 
  • molly50
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-18 13:08:41 följande:

Det finns säkert män som runkar till bilder. Men definitivt inte alla.
    Och i synnerhet inte till bilder på sina kompisars flickvänner.
    Män är visuella. Mer än vi kvinnor.
    Därför så går de nog lättare igång på en bild på en snygg tjej än vad vi gör på bilder av snygga män. 
  • Anonym (JB)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-16 18:16:10 följande:

Ja jag ska lämna, absolut. Men det är ingen som svarar på om ni tycker att han varit otrogen, tycker ni det. Eller är jag helt ute o reser 

Vad spelar det för roll?

Vet inte, vill förstå mig själv bara antagligen utifrån hur jag känner. 

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-19 07:52:03 följande:

Gå till en terapeut om du absolut måste förstå, bara du lämnar honom.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Förbryllad, hjälp) skrev 2022-07-19 07:52:03 följande:

Vad är det du försöker förstå om dig själv?

Det är inte dig problemet ligger hos, den ligger på honom. Han är helt enkelt än idiot och att lämna en idiot är ju en självklarhet. Det du försöker göra är inte förstå dig själv utan honom. Och frågan är varför då? Oavsett hur mycket du vrider och vänder på det så kommer han fortfarande vara en idiot som du helst inte ska ha ett förhållande med.

Försöker du hitta sätt att övertyga dig själv att vara kvar i en relation med honom ändå genom försöka förminska det han gjort och få det att låta mer ok?
Svar på tråden Min man sparar bilder på sina vänners flickvänner i sin mobil som han runkar till