• Anonym (Nilla)

min man har försökt vara otrogen

Min man har varit på tinder, bodycontact och andra sidor och aktivt sökt tjejer. Dock har han inte lyckats få till det. DÅ han har ölmage och rätt blyg med tjejer. Han tog bort alla sidor efter jag kom på han och hotade med att dumpa han. 

Har inte hittat nåt tecken på försök till otrohet på 1 år nu. Även fått kolla hans telefon hittar inget. Inget som skulle tyda på otrohet. Han har även en app där jag kan se vart han är och han ser vart jag är. Dom enda ställena han varit på är affär, hemma, jobb, hos kompisar(som jag vet vilka de är och vart dom bor) Så tänker att han inte skulle kunna varit otrogen? Slutar en person bara från ingenstans??? Ni som varit eller försökt vara otrogen emot er partner, slutade ni bara ?? För att ni slutade vilja? Eller för att ni var rädda att förlora eran partner? Eller annan anledning?? Eller kan de varit så att han är bättre på att dölja? Kanske passar på innan eller efter jobbet?? Verkar dock märkligt då han aldrig jobbar över..... eller kanske kan vara så att han har fler mobiler? Verkar för bra för att vara sant att han helt plötsligt slutat?? 

Han åkte kryssning för 1 år sen ungefär.. gick fram och sa till sitt gamla kk att hon var snygg. Hon visste att han hade mig så hon kontaktade mig och berätta allting. Ingenting hände för hon va inte singel... Men kändes som han ville, varför går man annars fram till sitt gamla kk o smickrar? Hade ni accepterat det?? Men efter detta har jag inte märkt att nåt skulle varit galet elelr fel....

• Svar på tråden min man har försökt vara otrogen
  • molly50
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 10:53:43 följande:
    Att skriva här kan ju vara ett sätt att bearbeta och förstå?

Är syftet med ett inlägg du skriver enbart att trycka ner och vara elak mot en människa som uppenbart mår dålig över något... Då tycker jag att du med fördel kan låta bli att skriva klart det inlägget.
    Nu är jag inte ute efter att vara elak. Inte alls.
    Men har du sett hennes andra trådar så skulle du förstå att det är samma ältande i varje tråd,
    Och inget nytt har tillkommit. 
    Det är bara sagt i all välmening att TS borde söka professionell hjälp om hon inte kan komma vidare på egen hand. 
  • molly50
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 11:01:32 följande:
    Den första du länkar till är ju den här tråden?

Ja, de andra känner jag igen det kan nog vara samma.
    Jag såg det. Ett misstag från mig. Ber om ursäkt för det.
    Men i de andra trådarna så skrivs ju exakt samma sak. 
    Är det inte samma person så är det i alla fall slående likt. 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 10:57:13 följande:
    Nu tror jag ju att just Molly är den sista som menar att vara elak och trycka ner, men vissa andra i tråden däremot... i vilket fall fattar jag inte varför man inte bara kan låta TS vara ifred då och läsa någon annan tråd, om man nu är så trött på hennes trådar...
    Tja... Säker på din sak? Tycker att hon verkar gå "all in" på just den saken just nu!

Håller med, du behöver inte skriva om du inte har något vettigt att skriva.

TS oro är relevant. Hur litat man på någon som försökt vara otrogen? Hur vet man att personen slutat? Det är ingen självklart fråga faktiskt...
  • molly50
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 11:06:37 följande:
    Tja... Säker på din sak? Tycker att hon verkar gå "all in" på just den saken just nu!

TS oro är relevant. Hur litat man på någon som försökt vara otrogen? Hur vet man att personen slutat? Det är ingen självklart fråga faktiskt...
    Du får tro vad du vill. Men jag har inte för avsikt att vara elak.
    Jag öppnade denna tråden och upptäckte att det var samma historia som i de andra trådarna och att TS inte verkar ha kunnat komma vidare.
    Det kanske lär hårt det jag skrev.
    Men om du tycker det är elakt att be TS söka hjälp så får det stå för dig.
    Jag vet av egen erfarenhet att det är svårt att bygga upp tilliten efter en otrohet.
    Men har man ältat om samma sak en längre tid som TS verkar göra så är det kanske dags att söka hjälp?
    Och det är inget illa ment. Det är ett råd i all välmening. Tro det eller ej.
    Det är inget att skämmas för att man mår dåligt och behöver hjälp.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 10:53:43 följande:
    Att skriva här kan ju vara ett sätt att bearbeta och förstå?

Är syftet med ett inlägg du skriver enbart att trycka ner och vara elak mot en människa som uppenbart mår dålig över något... Då tycker jag att du med fördel kan låta bli att skriva klart det inlägget.
    Om en person startar flera trådar om exakt samma problem så betyder det oftast att person har svårt att ta till sig det det som sägs och startar upp en ny tråd för att se om hen får bättre svar denna gång... dvs det personen söker är inte råd utan medhåll, få de svar hon söker efter, få bekräftat av andra att hon valt/gjort rätt, etc...

Det är absolut inte ett friskt beteende utan snarare destruktivt, ett sätt att stoppa huvudet i sanden, ljuga för sig själv och försöka få självlögnerna bekräftade av andra.  Att ifrågasätta detta är INTE detsamma som "att vara elak" för det personen gör är ju destruktivt. Det är ett sätt att försöka få personen att komma ur sin destruktiva cirkel.

De du förordar (enbart medhåll och förståelse men undvika att prata om elefanten i rummet) är däremot väldigt elakt för det enda man åstadkommer med det är att ge personen vatten på sin kvarn att fortsätta sitt destruktiva beteende. Medhåll och empati är säkert väldigt skönt att få höra men löser sällan några problem.
  • Anonym (jag)

TS oro är relevant ja, men hon har ju oxå själv valt att ha det så genom att välja att vara kvar i ett destruktivt förhållande med en egoistisk partner som inte respekterar henne vilket har påpekats för henne i ALLA trådar hon skrivit.

1) Är det troligt att samma saker som sagts i alla andra trådar kommer gå in denna gång?

2) På vilket sätt kommer att återigen repetera samma saker som sagts tidigare om och om igen varje gång TS startar en ny tråd lösa TS problem?

3) Vari ligger det verkliga problemet? I de opopulära svaren eller i TS oförmåga att ta till sig något som sagts?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-29 12:13:59 följande:
    Om en person startar flera trådar om exakt samma problem så betyder det oftast att person har svårt att ta till sig det det som sägs och startar upp en ny tråd för att se om hen får bättre svar denna gång... dvs det personen söker är inte råd utan medhåll, få de svar hon söker efter, få bekräftat av andra att hon valt/gjort rätt, etc...

Det är absolut inte ett friskt beteende utan snarare destruktivt, ett sätt att stoppa huvudet i sanden, ljuga för sig själv och försöka få självlögnerna bekräftade av andra.  Att ifrågasätta detta är INTE detsamma som "att vara elak" för det personen gör är ju destruktivt. Det är ett sätt att försöka få personen att komma ur sin destruktiva cirkel.

De du förordar (enbart medhåll och förståelse men undvika att prata om elefanten i rummet) är däremot väldigt elakt för det enda man åstadkommer med det är att ge personen vatten på sin kvarn att fortsätta sitt destruktiva beteende. Medhåll och empati är säkert väldigt skönt att få höra men löser sällan några problem.
    Jag tycker att det låter som en efterhandskonstruktion. "Du" vill förklara att du inte var elak när du var elak, istället för att be om ursäkt. Eller i vart fall hålla käft.

Men vill du framföra den åsikt du företräder så går det ju att framföra den på ett vänligt vis. Så blev inte gjort.

Nu har jag inte läst de andra trådarna, men kan det vara så att TS blir påhoppad i varje tråd? Startar ny tråd i hopp om att den inte också ska spåra ur?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 12:32:37 följande:
    Jag tycker att det låter som en efterhandskonstruktion. "Du" vill förklara att du inte var elak när du var elak, istället för att be om ursäkt. Eller i vart fall hålla käft.

Men vill du framföra den åsikt du företräder så går det ju att framföra den på ett vänligt vis. Så blev inte gjort.

Nu har jag inte läst de andra trådarna, men kan det vara så att TS blir påhoppad i varje tråd? Startar ny tråd i hopp om att den inte också ska spåra ur?
    Jag tycker snarare att din definition av "att vara elak" och "påhopp" är naivt och ganska ytligt.

Jag tycker dessutom att du ger dig själv tolkningsföreträde över vad som anses vara "snällt" och vad man får eller inte får skriva baserat på dina egna subjektiva åsikter och vad som är "rätt".

På vilket sätt menar du att fråga en person varför hon startar nya trådar om exakt samma sak är detsamma som ett "påhopp"?
  • Anonym (Em)

Säker kan jag ju inte vara men det verkar högst osannolikt, i alla år jag sett henne skriva här så har det bara varit välvilja och omtänksamhet uppfattar jag det som iallafall, även om jag inte alla gånger håller med henne, men att Molly skulle vara ute efter att vara elak har jag mycket svårt att tro.

Jo jag tycker också att det är relevant och jag tyckte ditt inlägg var bra svar, precis vad TS frågade efter. Mycket intressant 
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 12:46:30 följande:
    Säker kan jag ju inte vara men det verkar högst osannolikt, i alla år jag sett henne skriva här så har det bara varit välvilja och omtänksamhet uppfattar jag det som iallafall, även om jag inte alla gånger håller med henne, men att Molly skulle vara ute efter att vara elak har jag mycket svårt att tro.

Jo jag tycker också att det är relevant och jag tyckte ditt inlägg var bra svar, precis vad TS frågade efter. Mycket intressant 
    Haha, okej. Ingen aning. Har sett nick tidigare men tror inte vi hänger i samma trådar och min närvaro här inne går i vågor.

Skoj, tack! Tyvärr är jag väl expert på området. Hittar du mig i någon annan tråd så kan du ge mig en vink så kan jag skriva privat och berätta vad som hände som jag inte kan skriva här!
  • molly50
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 12:46:30 följande:

Du har helt rätt i din uppfattning.
    Jag har aldrig varit ute efter att vara elak.
    Men om andra uppfattar mig så så får det stå för dem.
    För övrigt så får ni gärna skriva till mig istället för om mig. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 10:47:09 följande:
    20-30?!!!
    hur kan man vara så säker på att alla de 20-30 trådar är från samma TS? Visst kan vissa vara det men det kan ju vara liknande också från olika personer.
    Hon skriver sin trådstart på precis samma sätt varje gång. "Pojkvännen har försökt vara otrogen men inte lyckats pga hur han ser ut". "Han var på kryssningsresa och flörtade med sitt ex". Dessa två händelser finns med i varje trådstart.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-29 12:13:59 följande:

Väl skrivet och exakt vad jag tror också. 
  • Anonym (Teddy)
    molly50 skrev 2022-08-29 13:00:20 följande:
    Du har helt rätt i din uppfattning.
    Jag har aldrig varit ute efter att vara elak.
    Men om andra uppfattar mig så så får det stå för dem.
    För övrigt så får ni gärna skriva till mig istället för om mig. 
    Jag har aldrig uppfattat dig som att du är ute efter att vara elak. Tvärtom, du verkar vara genuint intresserad av att hjälpa och komma med relevanta råd. 
    För övrigt håller jag med dig om ts.
  • molly50
    Anonym (Teddy) skrev 2022-08-29 13:48:48 följande:
    Jag har aldrig uppfattat dig som att du är ute efter att vara elak. Tvärtom, du verkar vara genuint intresserad av att hjälpa och komma med relevanta råd. 
    För övrigt håller jag med dig om ts.
    Tack så mycket! Det värmer att höra. 
  • Anonym (lll)
    Anonym (Nilla) skrev 2022-08-29 10:36:04 följande:

Borde gå att blocka ni som tjatar om att man skapar flera trådar? Så what, gå vidare 

det går inte att blocka 
  • Anonym (Em)

TS spelar det någon roll för dig om han verkligen är otrogen eller bara försöker?

Svar på tråden min man har försökt vara otrogen