• Kfkgkfnfndic

    Negativt test men känner symptom

    Hej,

    jag och min sambo har försökt skaffa barn i 10 månader och kör med ägglossningtest. vi hade sex för två veckor sen när jag hade ägglossningen och min mens är en dag sen bim+1 och jag trodde mensen skulle komma tidigare eftersom jag har haft mensvärk i flera dagar, vilken jag nu fattar att det kan vara en graviditet symptom. har även varit dålig i magen i några dagar och fått diarré samt ont i magen. men testade mig idag och testet är negativt. min men brukar aldrig vara sen. Vad tror ni kan jag va gravid trots negativt test? Någon mer som fått negativt test men varit gravid?

  • Svar på tråden Negativt test men känner symptom
  • Anonym (C)

    Nja om det är 2 veckor sen ägglossning borde testet vara positivt nu. Men du kanske hade ägglossning senare än du tror. 

  • Anonym (Enkelt)

    Om du skulle känna symptom pga graviditet så skulle du ge tydligt utslag på test. Du är inte gravid. Det du känner av är vanliga hormoner inför mens.

    En dags skillnad är inte att vara "sen".

  • Anonym (Gravid)

    Fast varför måste ont i magen, dålig mage och   diarré vara gravsymtom..,

    Men vänta några dagar och ta ett nytt test så blir det ju säkrare.... 
    Håller tummarna 

  • Kfkgkfnfndic

    Nej det måste det inte! brukar inte vara dålig i magen på de sättet och läst fler som fått dom symptomen i början. Man känner att kroppen bara är annorlunda på något sett. Men som sagt när man försökt så länge så kan det vara mycket inbillningar :( man blir ju lite knäpp. 

    men ska ta ett test i morgon bitti då mitt test idag inte var med morgonurinet. Tack så mycket ????????

Svar på tråden Negativt test men känner symptom